صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۲۲ هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید

  • کد خبر: ۲۹۳۵۰۸
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲۲ هزار واکسن آنفلوانزا جهت توزیع در بین جامعه هدف از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا نهبندانی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳) اظهار کرد: ۹ هزار و ۸۰ مورد واکسن ایرانی و ۱۳ هزار و ۸۵۰ مورد واکسن خارجی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

وی افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکانی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند را از جمله افرادی برشمرد که بهتر است واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پرسنل حوزه بهداشت و درمان به ویژه بخش‌های عفونی به دلیل مواجهه نزدیک با مبتلایان به بیماری آنفلوانزا، کارمندان محیط زیست و دامپزشکی و جانبازان زیر پوشش بنیاد شهید از جمله افراد جامعه هدف برای دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

به گفته وی، سایر افراد می‌توانند از داروخانه‌های سطح شهر واکسن آنفلوانزا را تهیه و تزریق کنند.
نهبندانی با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا مسری است و علائم آن می‌تواند هفت تا ۱۴ روز باقی بماند، افزود: گرفتگی و آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و خستگی کلی بدن از علائم ابتلا به آنفلوانزا بوده و معمولاً علائم این بیماری شدیدتر از علائم سرماخوردگی است.

وی در ادامه تفاوت آنفلوانزا و سرماخوردگی را در شدت این ۲ بیماری عنوان کرد و گفت: معمولاً سرماخوردگی مشکلات و عوارض چندانی برای فرد به وجود نخواهد آورد، اما آنفلوانزا می‌تواند منجر به عفونت گوش و ذات‌الریه شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.