صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

میدان غزه و آزمون اتحاد مسلمانان

  • کد خبر: ۲۹۳۶۵۴
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
وحدت، دستورالعمل اسلام ناب محمدی، قرآن، انقلاب و محصول اندیشه امام خمینی (ره) و رهبری است. علما اگر از مبانی اسلام ناب و سنت پیامبراعظم (ص) غفلت کنند، به خطا رفته‌اند.

وحدت، دستورالعمل اسلام ناب محمدی، قرآن، انقلاب و محصول اندیشه امام خمینی (ره) و رهبری است. علما اگر از مبانی اسلام ناب و سنت پیامبراعظم (ص) غفلت کنند، به خطا رفته‌اند. الزامات و اقتضائات مبانی اسلام و انقلاب نیز بیش‌از‌پیش باید مورد‌توجه علما قرار بگیرد. مهم‌ترین مسئله وحدت، شناخت اسلام ناب محمدی است.

اسلام آمریکایی و انگلیسی در حال گسترش است و اگر ما شناخت کافی از اسلام ناب نداشته باشیم، ممکن است از وحدت بگوییم؛ ولی تفرقه و جدایی تبلیغ می‌کنیم. اسلام ناب، کتاب خدا و سنت پیامبر اعظم (ص) است و در مقابل، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی اهداف و نتایج مشترکی دارند و از نظر ما هر دو محکوم و مردودند و آنچه مهم و محترم است، اسلام ناب، کتاب و سنت پیامبراعظم (ص) است. فرهنگ ایثار و شهادت در حد وسیعی در دنیا گسترش یافته است. 

اسلام آمریکایی و انگلیسی، اسلام اسارت و ذلت است و آنان بنا ندارند برای بسط و گسترش اسلام خون بدهند. اسلام ناب، بندگی خداست و بسط‌وگسترش بندگی خدا در بین مردم و زندگی توحیدی از اهداف اسلام ناب و سنت رسول خداست. کار اصلی علمای تقریبی شیعه و سنی هم وفاداری به اسلام واقعی، گسترش بندگی خدا، اهتمام عملی به قرآن و سنت پیامبر (ص) و تبلیغ و ترویج اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است. تکلیف علمای شیعه و سنی، بازخوانی و تولید محتوا و اندیشه، بر اساس مبانی و مشترکات است. 

اگر غفلت کنیم، میدان را به دست اسلام آمریکایی و انگلیسی واگذار کرده‌ایم که مقابل اسلام ناب قرار دارند. گروهک تروریستی داعش با سوء‌استفاده از مذهب، به‌دنبال خشکاندن ریشه ارزش‌های اسلام و سنت پیامبر (ص) بود و در مقابل، علما و فرهیختگان شیعه و سنی به میدان آمدند و با مجاهدت‌های جبهه مقاومت به فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی، طومار داعش برچیده شد. بازخوانی جنایات داعش غیر از شرمساری چیزی ندارد، اسم اسلام را یدک کشیدند و هزاران انسان مظلوم را قتل‌عام و به ناموس مسلمانان و ... تعدی کردند. اسلام ناب، دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند. 

علمای مذاهب باید افتخار کنند که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند و با بازخوانی اهداف اسلام، کتاب خدا، انقلاب و سنت پیامبر (ص) برنامه درست زندگی را به مردم ارائه بدهند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند. امت اسلام در دوران دفاع مقدس ۲۵۰‌هزار شهید تقدیم کرد و از مجموع شهدای انقلاب اسلامی، ۱۵هزار شهید متعلق به اهل‌سنت است. اسلام ناب محصول مشترک شیعه و سنی است. 

امروز غزه میدان آزمایش برای مدعیان اسلام است که شصت سال حرف زدند و الان غایب و ساکت‌اند و در میدان دیگری بازی می‌کنند. امروز جمهوری اسلامی افتخار می‌کند در غزه و فلسطین با تفکر مقاومت که کارآمد و سرآمد است، در مقابل دشمنان ایستاده است و انسجام و همدلی در مقابل زورگویان و حمایت از مظلومان عالم مایه مباهات ایران است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.