صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تشدید تنش‌ها در منطقه، بر نرخ اجاره‌بها اثری دارد؟

  • کد خبر: ۲۹۳۶۶۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
تحولات منطقه‌ای اخیر منجر به این موضوع شده است که کارشناسان حوزه مسکن در خصوص آینده بازار هشدار‌هایی بدهند. طبعاً هرگونه تشدید تنش‌ها در منطقه میان ایران و اسرائیل می‌تواند در تغییر نرخ مسکن و قیمت اجاره‌بها تأثیرگذار باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های اخیر تنش‌های میان ایران و اسرائیل تشدید شده است و دود این اتفاقات در آینده نزدیک می‌تواند به چشم بازار‌های مالی برود. اولین اثر این وقایع در نرخ‌ها خود را نشان می‌دهد و افزایش بهای برخی شاخص‌ها ناگزیر خواهد بود. برخی تحلیلگران بازار مسکن نسبت به آینده نگاه خوشبینانه‌ای ندارند و هشدار‌هایی را در خصوص رشد قیمت مسکن عنوان کردند.

بازار مسکن معمولاً از اتفاقات جانبی تأثیر می‌پذیرد و هر گونه تغییری در نرخ ارز می‌تواند موجی از دگرگونی را در نرخ‌ها ایجاد کند. نرخ اجاره‌بها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش قیمت اجاره خانه در پیوند با این موضوع می‌تواند یک امر بدیهی و محتمل باشد.

با نگاهی به آخرین قیمت‌های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می‌توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد، اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

منبع: گسترش نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.