صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | بازار سهام در تقلا برای حیات است

  • کد خبر: ۲۹۳۸۱۱
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
بازار سهام دو هفته میانی مهرماه را در روندی نزولی گذرانده است؛ به‌نحوی که طی ۱۰ روز معاملاتی با خروج پیاپی پول حقیقی روبرو بوده و حجم و ارزش معاملات خرد بسیار اندکی را تجربه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، صفوف سنگین فروش نیز که زیر سایه دامنه یک درصدی، سرمایه سهامداران را قفل کرده، یکی دیگر از شاخصه‌های این روز‌های بازار سهام بوده است. با این حال، اما طی دو روز پایانی هفته گذشته، شاخص کل و سپس شاخص هم‌وزن سبزپوش بوده‌اند که البته دست رگولاتور بازار پشت این تحول دیده می‌شود. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد بازار سهام در تقلا برای حیات است و هفته را نیز با همین تلاش آغاز خواهد کرد.

 بازار سهام طی پنج روز کاری هفته گذشته با کاهش ۰.۸۳ درصدی شاخص کل بورس، مواجه بود. این روند در سهم‌های کوچک بازار نیز دیده شد و شاخص هم‌وزن در این هفته با کاهش حدود ۰.۵ درصدی به تراز ۶۹۶ هزار واحدی رسید. در همین حال، بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خرد خارج شد.
به نظر می‌رسد با توجه به تداوم سایه ریسک‌های سیاسی و نظامی و جذاب‌شدن بازار‌های ارز و طلا، فعلا تمایل سهامداران به سمت بازار‌هایی با قابلیت نقدشوندگی بالاتر باشد و بازار سهام همچنان صفوف فروش را تجربه کند.

با این حال، اما با نگاهی به وعده‌ها و تحرکات مدیران سازمان بورس در مقام رگولاتور بازار سرمایه، امید در دل برخی سهامداران ریشه دوانده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد در صورتی که اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد، بازار سهام هفته چهارم مهرماه را در فضایی متعادل آغاز کند.

منبع:تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.