صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس: انتخاب استاندار، حق دولت است

  • کد خبر: ۲۹۳۸۵۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: کار ما نظارت و کمک به دولت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن زنگنه امروز، ۲۱ مهرماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه دو شأن دارد. شأن اول تکریم و تشکر است که به عنوان خادم شما در مجمع نمایندگان استان، از زحمات و تلاش‌های سردار نظری در طول سه سال تصدی استانداری استان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: ایشان باوجود همه مسائلی که در این سه سال داشتیم، با همکاری همکاران، معاونان و مدیران شبانه‌روز کمر همت برای خدمت به مردم استان بستند. امروز هم از اینکه این بار از دوش ایشان برداشته شده است، خداوند را شاکر هستند. امیدواریم خداوند زحمات ایشان را مورد قبول خود قرار دهد.

زنگنه ادامه داد: تبریک ویژه محضر دکتر مظفری دارم که از شخصیت‌های گران‌قدر استان بوده و دارای سوابق بسیار درخشان اجرایی از استانداری خراسان تا فرمانداری، مناطق آزاد و مهم‌تر از همه نمایندگی مجلس هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه ما نمایندگان مجلس یازدهم و دوازدهم انتخاب استاندار را حق مسلم رئیس‌جمهور و دولت می‌دانستیم و می‌دانیم، عنوان کرد: در دولت قبل، ۱۸ نماینده استان نامه‌ای به شهید رئیسی نوشتیم و گفتیم هر فردی را بر مسند بگذارید در خدمت شما هستیم. در این دوره نیز همین مطلب را به دکتر پزشکیان عرض کردیم و ایشان فرمودند می‌خواهیم با شما مشورت کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا، وزیر کشور تماس گرفتند و ما هم جلسه‌ای را در مجمع گذاشتیم. تمام افراد را از نمایندگان استمزاج کردیم و در نهایت، چهار نفر که ۵۰ تا ۷۰ درصد حائز آرا شده بودند به صورت استمزاجی به دکتر مؤمنی عرضه کردیم. ایشان هم به نظر نمایندگان و مجمع اعتماد کردند. برخی از این افراد در بخش دیگری در دولت خدمت خواهند کرد و امروز خدمت دکتر مظفری هستیم. این روز‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود، اما نمایندگان استان این را حق دولت می‌دانند و کار ما نظارت و کمک به دولت است.

زنگنه با اشاره به اینکه شعار وفاق رئیس‌جمهور شعار مبارکی است، تصریح کرد: وفاق یعنی عبور از نقاط افتراق و تمرکز بر نقاط اشتراک؛ یعنی خروج از مسیر بسته و تنگ سیاسی‌بازی و تأکید بر دایره شایسته‌سالاری. وفاق عملی نخواهد شد مگر با حرمت بر مسیر عقلانی و عبور از فشار نحله‌ها و گروه‌های سیاسی. ما نمایندگان مجلس ضمن اینکه این سلوک و شعار رئیس‌جمهور را ارج می‌نهیم، امیدواریم در استان ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: دکتر مظفری می‌توانند این راهبرد وفاق را در استان اجرا کنند. ایشان موردتأیید ریاست قوه مجریه و مقننه هستند و انتظار داریم از همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد اهداف بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: وجود نماینده ولی‌فقیه در استان، آستان قدس رضوی، ظرفیت بی‌نظیر قضایی، ظرفیت ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس، نیرو‌های ارزشمند و خدوم نظامی، مجموعه غنی حوزه‌های علمیه استان و روحانیت، فرهیختگان، اساتید و دانشجویان از ده‌ها دانشگاه استان، ده‌ها هزار نیروی کارآمد و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت‌های استان هستند.

زنگنه گفت: ما نمایندگان مجلس کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم و این قول را به استاندار می‌دهیم که مانند گذشته از ایشان و مدیران استان حمایت کنیم و از امروز با نیروی تازه‌ برای پیشبرد و توسعه استان کمر ببندیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.