صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگاهی به وضعیت برگزاری مسابقات لیگ‌های پایه فوتبال مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۷۶۸
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
رقابت‌های فوتبال رده‌های سنی باشگاه‌های مشهد این روز‌ها با گرمای خاصی دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، لیگ‌های رده سنی سیزده، چهارده و پانزده سال درحالی برگزار می‌شود که هرکدام روی ریل قطار هیجان خاصی حرکت می‌کند و دنبال‌کردن آن برای جامعه هدفش جذاب خواهد بود؛ از رقابت سیزده‌ساله‌ها که در ابتدای راه است تا دیدار‌های مرحله ضربدری چهارده‌ساله‌ها که آرام‌آرام به سمت سرنوشت و نتایج نهایی پیش می‌روند.

سیزده‌ساله‌ها| ۳ گروه برای یک دسته

مسابقات فوتبال لیگ دسته‌اول کمتر از سیزده‌ساله‌های باشگاه‌های مشهد امسال در سه گروه برگزار می‌شود. ۲۱ تیم در سه گروه هفت‌تیمی تقسیم‌بندی شده‌اند و در وهله اول در اندیشه صعود به مرحله نهایی و سپس کسب جام و رسیدن به لیگ بالاتر هستند. تیم سیزده‌ساله‌های باانگیزه گروه نخست متشکل از مهر بادامکی، ستارگان، نسل آریا، ستاره‌ساز، حسین پاس، پرسپولیس و نسل جوان است که در پایان هفته چهارم تیم‌های پرسپولیس و نسل جوان به‌ترتیب با دوازده و نُه امتیاز در جایگاه‌های اول و دوم هستند. در گروه دوم این رقابت‌ها تیم‌های آفرین، فدک، فولاد، عالی‌مقام، مهردادپیشرو، باهنر و جهان‌گستر با یکدیگر جدال می‌کنند و فولاد و مهردادپیشرو پیشتازان این گروه هستند. حکایت گروه سوم متفاوت‌تر از دو گروه دیگر است؛ جایی که یاران خداداد و اطلس زرین از دیگرتیم‌ها سرترند و با دوازده امتیاز بالای جدول را در اختیار دارند. تیم‌های امید سپهر، پیشگامان، آرمو، شادمهر و استعداد برتر هم دیگرتیم‌های این گروه هستند. در پایان دور گروهی این مسابقات قرار است دو تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی بروند.

چهارده‌ساله‌ها| قهرمان جمعه

لیگ دسته‌دوم فوتبال کمتر از چهارده‌ساله‌های باشگاه‌های مشهد با همه بالا و پایینش سرانجام به مرحله نهایی رسیده و قرار است جمعه تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. دو تیم فینالیست به لیگ دسته‌اول این رده سنی صعود کرده‌اند، اما فتح جام شیرینی خود را دارد. دیدار رده‌بندی این لیگ جمعه از ساعت ۹ میان تیم‌های سرایش و استعداد برتر برگزار می‌شود. فینال این دوره از رقابت‌ها هم ساعت ۱۱ میان تیم‌های مهاجران و خلیج‌فارس برگزار می‌شود تا درنهایت تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.

پانزده‌ساله‌ها| نیمه راه به یاد زنده‌یاد پژند

مسابقات فوتبال لیگ کمتر از پانزده‌ساله‌های دسته‌دوم باشگاه‌های مشهد امسال با شکل و شمایل ویژه‌ای برگزار می‌شود؛ جایی که پانزده تیم در یک گروه و یک جدول با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند تا تکلیف قهرمان مشخص شود؛ مسابقاتی که به نیمه راه رسیده و تاکنون هفت هفته از آن برگزار شده است. در همین هفت هفته سه تیم توانسته‌اند در بالای جدول حسابشان را از بقیه جدا کنند. تیم‌های زنده‌یاد پژند، پیشگامان و بارثاوا با شانزده امتیاز صدرنشینان مشترک این لیگ هستند. البته تیم‌های چهارم و پنجم، یعنی پایدارنوین و سنگچولی با پانزده و سیزده امتیاز به این سه تیم خیلی نزدیک هستند. در پایین جدول این مسابقات نیز فراهان فقط دو امتیاز دارد. دهداری سه‌امتیازی و سرخ‌آبی پنج‌امتیازی نیز خطر سقوط را در این لیگ احساس می‌کنند؛ لیگی که قرار است در پایان دو تیم بالانشینش به دسته‌اول برسند و سه تیم هم از پایین سقوط کنند و جا را برای تیم‌های دیگر در فصل آینده باز کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.