صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چیزی تحت عنوان اجاره پشت‌بام یا پشت‌بام خوابی نداریم

  • کد خبر: ۲۹۴۸۲۶
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: چیزی تحت عنوان اجاره پشت‌بام یا پشت‌بام خوابی نداریم. البته کارگران فصلی در ساختمان‌های نیمه تمام حضور دارند که به این نمی‌توانیم بگوییم پشت‌بام خوابی.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش گودرزی اظهار کرد:  سال گذشته ۲۵۰۰ بنگاه املاک بدون پروانه را در تهران شناسایی کردیم. طی ۶ ماه امسال نیز ۸۰۰ بنگاه غیرمجاز شناسایی شده است.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر تخلف برخی بازرسان اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز، افزود: حدود ۱۵۰ بازرس در اتحادیه داریم که از این تعداد ۵ بازرس کارمند اتحادیه هستند. برخی از بازرسان اتحادیه مشاوران املاک مرتکب تخلفاتی شده اند که این افراد را از فرآِیند بازرسی حذف کرده ایم. در برخی موارد بسته به نوع تخلف نیز آنها را به مراجع قضایی ارجاع داده ایم.



وی با تکذیب اجاره پشت بام‌ها، گفت: چیزی تحت عنوان اجاره پشت‌بام یا پشت‌بام خوابی نداریم. البته کارگران فصلی در ساختمان‌های نیمه تمام حضور دارند که به این نمی‌توانیم بگوییم پشت‌بام خوابی.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که گفته می‌شود برخی دفاتر بزرگ املاک برای همه شعب خود پروانه کسب ندارند، اضافه کرد: یکی از دفاتر بزرگ املاک فقط دو شعبه جوازدار دارد. یک دفتر املاک نیز به دلیل تخلفات مبلغ ۳۵ میلیارد تومان جریمه و دفتر نیز پلمب شد.

گودرزی در ادامه به موضوع اتباع اشاره کرد و با بیان این‌که در برخی محله‌ها حضور اتباع پررنگ شده است، گفت: خرید و فروش ملک برای اتباع ممنوع است و قرارداد‌های اجاره مسکن اتباع دستی و از طریق افراد به اصطلاح امین این کار و خرید و فروش انجام می‌شود. پیشنهاد ما این است برای اتباع شناسه یکتا جمع آوری شود و مشاوران املاک با استناد به آن قرارداد‌های اجاره را برای آنها تنظیم کنند.

وی همچنین با اشاره به سامانه خودنویس، اظهار کرد: با توجه به دسترسی متعاملین، سامانه خودنویس در آینده مردم را گرفتار کرده و عاقبت خوبی نخواهد داشت.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.