صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تمام‌قد در خدمت توسعه ورزش مشهد

  • کد خبر: ۲۹۵۲۰۵
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
نشاط و شادابی مجاوران مضجع منور امام مهربانی‌ها بی‌تردید یکی از اهدف غایی و مهم مدیریت شهری مشهد است.

نشاط و شادابی مجاوران مضجع منور امام مهربانی‌ها بی‌تردید یکی از اهدف غایی و مهم مدیریت شهری مشهد است. میزبانی از زئران و حیاتی رضوی در شهری که متعلق به امام‌رضا (ع) است، باعث می‌شود تا همواره برای تحقق این اهداف، با جان‌و‌دل پای‌کار باشیم. قطعا برای مدیریت شهری مشهد، توسعه ورزش همگانی و عمومی یکی از اولویت‌هاست.

در‌همین‌راستا، سال گذشته ۶۸۰‌میلیارد تومان صرفا در بخش زیرساخت‌های عمرانی ورزش هزینه شده و با این سرمایه‌گذاری، ۴۳‌درصد به سرانه ورزشی مشهد اضافه شده است؛ اما درراستای سیاست‌گذاری‌های کلان، افق بلندتری را در این دوره مدیربت شهری برای مشهد ترسیم کرده‌ایم، به‌گونه‌ای که اکنون در جذب بودجه ورزش همگانی، در مقایسه با سه سال قبل، به رشدی ۳۵۰‌درصدی رسیده‌ایم که در ادوار مدیریت شهری، در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌رود و رویداد‌های ورزشی نیز در همین مدت ۲.۵‌برابر شده است. به اینها اضافه کنید رشد بیش از چهاربرابری بودجه اماکن ورزشی را که بیش‌از‌پیش اثبات داعیه‌دار‌بودن مدیریت شهری برای ایجاد نشاط اجتماعی در مشهد است. 

تأکیدی که در عرصه ورزش قهرمانی داریم، این است که حمایت از ورزش قهرمانی به‌معنای ایجاد زیرساخت است، نه تیم‌داری. طبعا درباره تیم‌داری، ساختار مدیریت شهری با محدودیت‌هایی مواجه است؛ اما شاید در ادامه و با صدور مجوزها، بتوانیم به‌طور‌جدی‌تر در‌این‌زمینه هم به‌دنبال برنامه‌هایی باشیم. 

علاوه بر موارد یاد‌شده، اگر بنا باشد بیشتر از گذشته از افتخارات مدیریت شهری یاد کنیم و از یادگار‌های ماندگار این دوره برای مشهد و مشهدی‌ها سخن بگوییم، بی‌تردید آغاز ساخت «دهکده مدرن ورزشی شهدای شهرداری» در منطقه الهیه شاه‌بیت این اقدامات خواهد بود.

این اقدام یک تحول شگرف در تمام دوران‌های مدیریت شهری است که در بخش نخست این مجموعه، هفت زمین ورزشی روباز استاندارد شامل یک زمین چمن مصنوعی فوتبال، یک زمین چمن طبیعی فوتبال، دو زمین تنیس خاکی، یک زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال، رینگ دوومیدانی و یک زمین ساحلی برای انواع رشته‌های ساحلی پیش‌بینی شده است. 

در بخش دوم هم مجموعه ورزش‌های آبی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر‌مربع و زیربنای بیش از ۳ هزار مترمربع برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی ساخته خواهد شد؛ البته این مجموعه یک بخش سوم هم دارد که شامل مجموعه اقامتی در زمینی به مساحت ۲‌هزار مترمربع و با زیربنای ۸ هزار مترمربع در چهار طبقه است و جالب است بدانید که تمامی امکانات ورزشی این مجموعه براساس نظر فدراسیون‌های ورزشی و با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی در حال ساخت است.

به‌هر‌صورت، به لطف ایزد منان، هفته تربیت‌بدنی بهانه‌ای شد تا ضمن تبریک صمیمانه به همه اهالی ورزش، بیشتر از گذشته از اقدامات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر برای ورزش بگوییم؛ مسئله‌ای که ابعادش صدالبته بسیار بیشتر از اینهاست، اما به‌قدر اشاره، امید است همین‌مقدار نیز عامل روسفیدی ما در مقابل مردم شریف مشهد مقدس باشد. ان‌شاءالله.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.