سرخط خبرها

فرصتی برای صعود مشهد به قله سلامتی

  • کد خبر: ۲۹۵۴۷۹
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
  • ۱
فرصتی برای صعود مشهد به قله سلامتی
شورای شهر مشهد طی سه سال گذشته تلاش‌های ارزشمندی را درزمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ترویج ورزش همگانی انجام داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته تربیت‌بدنی فرصتی است تا به اهمیت ورزش در ایجاد شادابی اجتماعی و ارتقای سلامت عمومی جامعه بیشتر توجه کنیم. در‌این‌راستا، شورای شهر مشهد طی سه سال گذشته تلاش‌های ارزشمندی را درزمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ترویج ورزش همگانی انجام داده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات این شورا، راه‌اندازی «کمیسیون ویژه ورزش و جوانان» بود که با هدف توسعه و تقویت نقش ورزش در جامعه، رویکردی استراتژیک و برنامه‌محور را دنبال می‌کند. شورای شهر مشهد نه‌تن‌ها به توسعه زیرساخت‌های ورزشی توجه دارد، بلکه در تلاش است تا با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و رویداد‌های ورزشی مختلف، به ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر کمک کند. علاوه بر این تلاش شد تا با برنامه‌ریزی دقیق برای شناسایی و معرفی نخبگان ورزشی در مناطق کم‌برخوردار مشهد نیز قدم برداریم. 

این اقدامات، به‌ویژه در فضایی که جامعه نیازمند روحیه و انگیزه برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری است، اهمیت زیادی دارد. برگزاری بازی‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات محلی، مشارکت گسترده مردم در این رویداد‌ها و ایجاد فضا‌های عمومی ورزشی از‌جمله‌دستاورد‌هایی است که در‌راستای تقویت همبستگی اجتماعی و نشاط شهری حاصل شده؛ اما شورا فقط به برگزاری رویداد‌های ورزشی بسنده نکرده است. در حرکتی فراتر از این اقدامات، شورای شهر با نگاهی بلندمدت به توسعه حرفه‌ای ورزش، به‌دنبال راه‌اندازی باشگاه‌های حرفه‌ای و حتی ورود به عرصه تیم‌داری بوده است. 

این برنامه‌ها می‌توانست گامی مؤثر درراستای تقویت ورزش حرفه‌ای در استان و افزایش افتخارات ورزشی برای مشهد باشد؛ اما متأسفانه بنا به برخی از محدودیت‌ها تا این لحظه میسر نشده است. این نکته حائز اهمیت است که توسعه زیرساخت‌های ورزشی تنها بخشی از راه‌حل است؛ مدیریت صحیح و بلندمدت و حمایت‌های مداوم از تیم‌های ورزشی و باشگاه‌ها نیز نقشی کلیدی در موفقیت ورزش در سطح حرفه‌ای ایفا می‌کند. 

زیرساخت‌های ورزشی مانند پارک‌های ورزشی، زمین‌های بازی محلی، مجموعه‌های چندمنظوره و مسیر‌های دوچرخه‌سواری که توسط شهرداری مشهد ایجاد شده‌اند، بستر مناسبی برای رشد ورزش همگانی فراهم کرده‌اند. با‌این‌حال، ورزش حرفه‌ای نیازمند توجهی بیشتر و جدی‌تر است. در شرایط کنونی، اهمیت توجه به ورزش به‌عنوان یکی از ابزار‌های مهم برای ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از‌پیش مشهود است.

اگر چه تلاش‌های شورا و شهرداری مشهد در‌این‌راستا فراتر از بضاعت بوده است، اما ضروری است که نهاد‌های مختلف در‌این‌زمینه همکاری کنند و موانع پیش‌روی توسعه ورزش حرفه‌ای را برطرف سازند. هفته تربیت‌بدنی باید فرصتی باشد برای بازنگری در سیاست‌های ورزشی و همچنین تقویت همکاری‌ها بین بخش‌های مختلف مدیریتی، تا مشهد بتواند به‌عنوان یکی از پیشرو‌های ورزش شهری در کشور مطرح شود. سرمایه‌گذاری در ورزش نه‌تن‌ها برای توسعه اجتماعی و فرهنگی، بلکه برای آینده‌ای شاداب‌تر و پویاتر در جامعه ضروری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مشهد مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
0
0
مسئولان شورا وشهرداری مشهد شما می گویید که به دلیل برخی محدودیت ها وارد عرصه تیم داری حرفه ای نشدید سوال اینجاست چرا شهرداری های شهرهای خیلی کوچکتر از مشهد که زیرساخت هم ندارند تیم داری حرفه ای انجام می دهند اما شهرداری مشهد که تشکیلات قدرتمندی هم دارد با زیرساخت های عالی شهر مشهد به صورت حرفه ای تیم داری نمی کنند بروید تحقیق کنید که شهرداری کدام شهرها به صورت حرفه ای تیم داری می کنند چرا برای آنها محدودیت نیست فقط برای شهرداری و شورای شهر مشهد محدودیت است جالب است.یاامام رضا(ع)
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->