صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سیاست‌های اقتصادی در افغانستان نوید برگزاری نمایشگاه موفق در مشهد را می‌دهد

  • کد خبر: ۲۹۵۲۴۸
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
رئیس هیئت‌مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان از حضور بیش از ۱۵۰ تاجر هویت‌دار در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود سیادت در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه از اول تا چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۳، در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد. ازآنجاکه بسیاری از تجار افغانستانی در ایران هستند، از حضور تجار افغانستانی داخل ایران و افغانستان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است که چشم‌انداز خوبی را برای شرکت تجار افغانستانی در این نمایشگاه متصور هستیم؛ زیرا با توجه به تغییر سیاست‌های اقتصادی در این کشور، می‌توان امیدوار به برگزاری نمایشگاهی موفق در مشهد بود.

رییس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ تاجر افغانستانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت اما به نظر من به‌سبب اتفاقات رخ‌داده در افغانستان که باعث شده است بخش زیادی از تجار افغانستانی به ایران بیایند، این تعداد افزایش خواهد یافت؛ از این رو به آن‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اگرچه بسیاری از آن‌ها از اعضای ما هستند. در حد توانمان در داخل افغانستان نیز اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و تلاشمان این است که با یک نظم مشخص، بازدید از غرفه‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: از این رو به تجار افغانستانی از طرق مختلف برگزاری نمایشگاه را اطلاع رسانی کرده ایم و بر اساس میزان مشارکت غرفه داران در بخش های مختلف تلاش داریم که تجار افغانستانی را در یک سیستم منظم برای حضور در نمایشگاه طبقه بندی کنیم.

رییس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان از برگزاری دو برنامه همزمان با این نمایشگاه خبرداد و افزود: همزمان با این نمایشگاه دو برنامه نیز پیش‌بینی شده است. ابتدا جلسات مذاکره دو طرفه تجاری برای غرفه‌داران تجار افغانستانی و همچنین همایشی که موضوعات افغانستان در آن مطرح می‌شود .

وی تصریح کرد: در مجموع حجم مناسبی از تجار افغانستانی که خریداران کالاهای ایرانی هستند رادر نمایشگاه خواهیم داشت. بنای استان بر این است که این نمایشگاه در شکل و اندازه بسیار خوبی برگزار شود تا در سال‌های بعد همچنین قابل تکرار باشد و کسانی که به هر دلیل امکان آن را ندارند که به داخل افغانستان بروند،  در  این نمایشگاه‌ها بتوانند از مذاکره مستقیم و ارتباط با تجار افغانستانی بهره‌مند شوند. 

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های حکومت سرپرست افغانستان، این کشور از لحاظ اقتصادی رو به رشد است و همچنین طی چند ماهه اخیر نیز نسبت به سال‌ گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان هستیم.



سیادت تصریح کرد: بنابراین این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است که با حداقل هزینه و بدون نگرانی در نمایشگاه مشهد شرکت کنند، زیرا مخاطبینی از آسیای میانه، ترکمنستان و تاجیکستان خواهند داشت و همچنین با تعداد زیادی از تجار افغانستانی می توانند ملاقات و ارتباط مستقیم داشته باشند.    

رییس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری چندی پیش نمایشگاه صنایع غذایی بیان کرد: در این نمایشگاه جلسات مذاکره تجاری و بازدید ازغرفه‌ ها انجام شد و تعدادی از تجار افغانستانی را توانستیم برای آن نمایشگاه دعوت کنیم. خوشبختانه نمایشگاه صنایع غذایی نمایشگاه موفقی بود و مورد رضایت غرفه‌داران قرار گرفت. در این نمایشگاه تلاش بیشتری شده است و امیدوارم دستاوردهای خوبی برای غرفه‌داران به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.