صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واردات ۲ میلیارد دلاری افغانستان از ایران در کمتر از یکسال

  • کد خبر: ۲۹۵۵۷۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که در ۹ ماه سال جاری میلادی میزان واردات افغانستان از ایران به ۲ میلیارد و ۱۹۴ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد که افغانستان در ۹ ماهه سال‌جاری میلادی به ارزش ۳۸ میلیون دلار به ایران صادرات داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی ذکر شده، میزان صادرات و واردات میان ایران و افغانستان به دو میلیارد و ۱۹۴ میلیون دلار رسید که از این میان، ۳۸ میلیون دلار آن صادرات به ایران و دو میلیارد و ۱۵۶ میلیون دلار آن واردات از ایران بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان ضمن تشریح محصولات صادراتی و وارداتی میان دو کشور ایران و افغانستان، گفت: از افغانستان سنگ‌های قیمتی، میوۀ خشک به ویژه کشمش، نوشیدنی‌های مختلف و دانه کنجد صادر شده، همچنین از ایران نیز مواد نفتی از جمله سوخت دیزل، پترول، گاز و مواد خام برای تولیدات مواد کارخانه‌ای وارد شده است.

در همین خصوص حسین روستایی رایزن بازرگانی ایران در افغانستان اعلام کرده است که فرآورده‌های نفتی، گاز‌های نفتی، شمش آهن و فولاد، گاز طبیعی، هیدروکربون‌های سبک و سنگین، آهن، فولاد، موادغذایی، اوره، انواع پلی اتیلن، سبزیجات و سیمان مهترین اقلام صادراتی ایران به افغانستان بوده است.

این درحالی است که از روز اول آبان ماه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی در مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.