صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رونمایی از «باشگاه برنامه‌ریزان شهری» با هدف حل مسائل شهری| شهرداری مشهد در حوزه هوشمندسازی شهری، در کشور پیشرو است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۹۵۹۰۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی، امروز (یکم آبان ۱۴۰۳) با حضور شهردار مشهد، رئیس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر، از «باشگاه برنامه‌ریزان شهری» رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد امروز با حضور در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی که در سالن همایش‌های کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در جهت نام‌گذاری این روز به آمار و برنامه‌ریزی، مسلماً حرکت به سمت رشد برنامه‌محور در شهرداری مشهد را مبنا قرار دادیم. با توجه به سامانه «شمس»، شبکه مسائل شهری را شناسایی می‌کنیم که با استفاده از نیرو‌های توانمند شهرداری و دانش‌محوری و پژوهش‌محوری بتوانیم اتفاقات خوبی را دقیق و هدفمند در مشهد در تمامی حوزه‌ها و سرمایه انسانی، رقم بزنیم.

وی افزود: اصل سرمایه شهرداری نیرو‌های توانمندش است که نقش مهمی را در شناسایی شبکه مسائل شهری و ارائه راه‌حل مناسب ایفا می‌کنند. امروز از «باشگاه برنامه‌ریزان شهری» رونمایی شد و من باافتخار عضو این باشگاه شدم و همه می‌توانند به صورت نظام‌مند در این باشگاه عضو شوند.

قلندرشریف گفت: باشگاه برنامه‌ریزان شهری قطعاً آغاز جدیدی است بر تحول، برنامه‌ریزی و حرکت به سمت اهداف بلندمدت. مسلماً سازمان‌هایی موفق هستند که براساس برنامه‌ریزی دقیق، گام بردارند و الگوی مناسبی برای کار داشته باشند. اهداف راهبردی وقتی محقق می‌شود که سیستم، حوزه‌های متفاوت را شناسایی و اولویت‌بندی کند و راه‌حلی برای مشکلات ارائه دهد.

شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد مسائل را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی صحیحی انجام داده و با روش‌های علمی و کاربردی، در جهت حل آن‌ها گام برداشته است.

وی افزود: صد‌ها پژوهش خاک‌خورده وجود دارد که صرفاً ارائه یک برنامه است. پژوهش باید جامع، کاربردی و علمی باشد تا مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار مشهد بیان کرد: منابع انسانی و توجه به توانمندی نیرو‌های باتجربه می‌تواند به سازمان در جهت اهداف کمک کند. منابع انسانی بالاترین و ارزشمندترین سرمایه است. صرف دانش و صرف تجربه کافی نیست باید علم و تجربه به‌مثابه دو بازوی قدرتمند در سیستم با هم به‌کارگیری شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

قلندرشریف گفت: حوزه برنامه‌ریزی باید بتواند از این سرمایه‌های انسانی به طور مناسب و با دادن انگیزه استفاده کند تا در مسیر تحقق اهداف حوزه معاونت برنامه‌ریزی، نقش مهمی را ایفا کنند. کار‌ها باید با تدبیر عالمانه و به‌کارگیری سرمایه انسانی پیش برود.

وی بیان کرد: امروزه به پژوهش‌های کاربردی شهری توجه ویژه‌ای می‌شود. انتخابات شورا‌های اسلامی نشان داد که نیرو‌های شهرداری توانمند و دانش‌محور هستند؛ لذا توجه ویژه به نیرو‌های شهرداری و اصلاح ساختار‌ها باید موردتوجه باشد. باافتخار می‌گوییم که در این دوره، هزاران امضای کذایی که به نام امضای طلایی شناخته می‌شد، حذف شده است. شهرداری مشهد در حوزه هوشمندسازی شهری، در کشور پیشرو است.

شهردار مشهد گفت: در اقدامی بی‌سابقه و با تلاش همکاران حوزه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب منابع مالی از طریق فروش اوراق مشارکت اسلامی صورت پذیرفت. فروش این اوراق در نوع خود در کشور بی‌سابقه است. این موفقیت در شرایط اقتصادی حاکم و همچنین شرایط حساس منطقه با بهترین نرخ ممکن، اقدام مهم و مؤثر مدیریت شهری مشهد مقدس درراستای توسعه خطوط قطارشهری، خرید اتوبوس، بافت فرسوده ثامن و محلات هدف بازآفرینی است. با این تأمین مالی، ان‌شاءالله تا پایان سال، شاهد بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ قطارشهری خواهیم بود.

وی افزود: همراهی نمایندگان مردم شریف مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر عامل اصلی کسب این موفقیت است. مساعدت‌های مدیران عامل و هیئت‌مدیره‌های بانک‌ها و صندوق‌های تأمین سرمایه به‌ویژه بانک شهر برای عاملیت و ضمانت اوراق، بانک‌های ملت و رسالت برای خرید اوراق و همچنین صندوق تأمین سرمایه پارت برای مشاوره، ستودنی است.

تشکیل «باشگاه برنامه‌ریزان شهری»، اقدامی خلاق و نوآور است

مدیرکل خلاقیت و مدیریت شهری شهرداری مشهد در همایش آمار و برنامه‌ریزی اظهار داشت: تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر اهمیت آمار و برنامه‌ریزی در سازمان‌ها دلالت دارد. اگر قرار باشد موفقیتی در سازمان‌ها رقم بخورد، باید برنامه‌ریزی مدون و مشخصی داشته باشد تا چشم‌انداز دقیقی از آینده ترسیم شود.

سیدرحمان میرزاییان بیان کرد: تیم‌هایی موفق هستند که ارتباطات درون‌سازمانی محکم و مستحکمی داشته باشند. انرژی، درگیربودن و اکتشاف، سه عنصر مهم هر تیم موفق است. امروز در شهرداری شاهد رونمایی از باشگاه برنامه‌ریزان شهری با هدف استفاده از دانش و تجربه همه افراد خبره برای شناسایی مسائل شهری هستیم تا علاوه بر اینکه هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم، اهداف مدیریت شهری را برنامه‌ریزی کنیم و بتوانیم مسائل را شناسایی کرده و با همت بزرگواران، راه‌حل‌های مؤثری را پیدا کنیم.

وی افزود: تشکیل باشگاه برنامه‌ریزان، اقدامی خلاق و نوآور است. این باشگاه جهت توسعه خلاقیت شهری و ارتقای کیفیت شبکه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌ بالای نخبگان شهری تشکیل شده است و با ابزار‌های مختلف و از طریق بارش فکری، به حل چالش‌های شهری کمک می‌کند. این شبکه دائماً در حال تغییروتحول، پویا، زنده و در حال تکامل است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.