صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرمستی در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ آبان ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴۰
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
بازار سرمایه برای سومین روز متوالی در سایه کاهش احتمالی تنش‌های بین‌المللی، امروز هم رشد شارپی را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، دوشنبه هفتم آبان ماه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ارتفاع بیش از ۲۵ هزار واحدی توانست به سطح ۲ میلیون و ۵۱ هزار واحد صعود کند. در این صعود فملی، فولاد، فارس، شستا، وغدیر، وبملت و پنا بیشترین نقش را ایفا کردند. 

رشد ۱.۲۷ درصدی شاخص کل در حالی محقق شد که شاخص هم‌وزن و شاخص فرابورس به ترتیب موفق به رشد ۰.۵۴ درصد و ۰.۳۸ درصدی شدند. 

ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق تقدم بازار می‌شود، با رشد حدود سه‌همتی مواجه شد و به ۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۱۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات بازار خارج شد. 

امروز همچنین صندوق‌های طلا در بورس هم مثبت بازگشایی شدند. اونس جهانی امروز افت خاصی پیدا نکرد و دلار و سکه نیز در بازار فیزیکی طلا در ایران به ثبات نسبی رسیده‌اند. از این رو حباب منفی صندوق‌های طلا که در روز ابتدایی هفته به وجود آمده بود، امروز تا حدودی جبران شد.

بازار سرمایه از ابتدای هفته، روی خوش خود را به سهام‌داران نشان داده و مورد اقبال آنان قرار گرفته است. آن‌طورکه کارشناسان می‌گویند، علاوه بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای، حمایت دو نهاد بانک مرکزی با ضرب سکه و سازمان بورس با ارائه بسته‌های حمایتی و برگزاری نشست با ناشران برای بهبود وضعیت بازار، شرایط مساعدی را برای بازار ایجاد کرده است. 

در سه روز اخیر، صف‌های خرید نسبتاً سنگین در کنار عرضه نه چندان مطلوب، مواردی است که بازار سرمایه از آن‌ها رنج می‌برد.

هر بازاری برای رشد نیازمند ارزش معاملات بالاست. بورس هم اگر بتواند همچون امروز افزایش ارزش معاملات خود را به سطح مطلوبی برساند، می‌تواند به اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران امیدوار باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.