صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مهاجم اوکراینی شهرخودرو مشهد همچنان غایب بزرگ و سؤال‌برانگیز اردوی این تیم است
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - مهاجم یک‌متر و ۹۷ سانتی‌متری اوکراینی شهرخودرو که این‌روز‌ها در اتاق‌خوابش چشم‌انتظار بلیت بازگشت به ایران است، یکی از خرید‌های بحث‌برانگیز فوتبال ایران به حساب می‌آید؛ بازیکنی که پیش از کرونا و در تعطیلات نیم‌فصل با کوچ گل‌محمدی از شهرخودرو به پرسپولیس، به ایران آمد و به‌زعم هواداران مشهدی قرار بود مهاجمی شش‌دانگ برای قبضه محوطه جریمه حریفان باشد.
 
بااین‌همه میرو اسلاوف اوکراینی بعد از پیوستن به شهرخودرو فرصت چندانی برای عرض‌اندام پیدا نکرد و خیلی زودتر از حد تصور به مهره‌ای ناکارآمد که دل کادر فنی هم گویا با او نبود، بدل شد!
 
بعد از شیوع ویروس کرونا هم او و دیگرخارجی اردوگاه عنابی‌ها، مربی ایتالیایی، به کشورشان سفر کردند و تاکنون خبری از بازگشت آن‌ها نیست. میرو و غیبتش همچنان سؤال‌برانگیز است.

فوتبالیستی که مُدل بود
اولین تصویر هواداران مشهدی از مهاجم جدیدشان در نیم‌فصل تصاویر ویدئو‌هایی بود که از این بازیکن اوکراینی و عملکردش در تیم‌های سابقش در فضای مجازی منتشر شد.
 
مهاجم تیزچنگی که باوجود قدوقواره بلندش در بازی روی زمین هم تبحر داشت و به نظر می‌رسید روی هوا هم به هیچ توپی «نه» نمی‌گوید و حتی اگر شده با سایش سر موقعیت گل‌زنی را برای سایر مهاجمان فراهم می‌کند.
 
بااین‌همه خیلی زود تصاویر عجیبی از میرو اوکراینی در اینستاگرام منتشر شد که نشان می‌داد این بازیکن در کشور خودش به‌عنوان مُدل هم فعالیت کرده است؛ مدلینگی که زودتر از حد تصور حاشیه را به اردوگاه شهرخودرو آورد، تاجایی‌که مدیران این تیم مجبور شدند از او بخواهند صفحه شخصی اینستاگرامش را از حالت عمومی به حالت خصوصی تغییر دهد یا تصاویر مدلینگش را پاک کند.

۴ بازی، ۴۰ دقیقه و دیگر هیچ!
مهاجم ۳۰ ‌ساله عنابی‌ها در مدت حضورش در ایران به‌شکلی عجیب با بی‌مهری کادرفنی شهرخودرو روبه‌رو بود؛ به‌نحوی‌که به نظر می‌رسید این بازیکن خواسته سرمربی تیم نیست و همچون «کارلوس آلبرتو چاواریا»‌ی نیکاراگوئه‌ای که کسی نمی‌داند از کجا آمد، چرا آمد و به کجا رفت، عنصری تحمیل‌شده به تیم است!
 
میرو در طول حضورش در ایران پیش از شیوع کرونا و در ۸ بازی فقط ۴ بار و آن‌هم بسیار کوتاه که هیچ بازیکنی نمی‌تواند توانایی‌هایش را نشان دهد، به میدان رفت. ورود به بازی مقابل ماشین‌سازی در دقیقه ۸۳، ورود به بازی مقابل فولاد خوزستان در دقیقه ۷۶، ورود به میدان برابر الهلال در دقیقه ۸۲ و ۱۲ دقیقه حضور مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، تنها ۴۱ دقیقه‌ای است که این مهاجم اوکراینی برای شهرخودرو به میدان رفت. اسلاو در این دقایق حضورش برای شهرخودرو نَه گل زد، نَه پاس گل داد و جز چند سایش توپ با سرش، عملکرد مثبت دیگری از خود نشان نداد.

کپی برابراصل چوچو
حکایت میرو شاید از جهات مختلفی به داستان «کارلوس آلبرتو چاواریا»‌ی نیکاراگوئه‌ای ملقب به چوچو شبیه باشد؛ بازیکنی که از کشوری با فوتبالی ناشناخته به‌یک‌باره در ۶ بازی پایانی فصل ۹۸-۹۷ به جمع عنابی‌ها اضافه شد، ولی باوجود قرارداد سی‌هزار‌دلاری برای ۶ بازی کمترین زمان بازی به او رسید!
 
اتفاقی که این سؤال اساسی را در اذهان عمومی هواداران به وجود آورد که اگر قرار بود چوچو بازی نکند و تأثیری برای تیم نداشته باشد، چرا درست در ۶ بازی پایانی لیگی که شهرخودرو در کورس صعود آسیایی بود، خریداری شد؟!
 
بازیکنی که نه مترجم داشت و نه به زبان انگلیسی مسلط بود تا کسی سر از حرف‌های او یا او سر از حرف کسی دربیاورد! باوجود‌این چوچو نیم‌فصل اول فصل ۹۹-۹۸ هم در شهرخودرو ماند و بعد به‌شکلی مرموز ایران را به مقصد کشورش ترک کرد!
 
اینکه چوچو، میرو یا امثال آن‌ها با چه هدفی و برای چه کاربردی به مشهد آمدند، علامت‌سؤال بزرگی است که همچنان بی‌پاسخ است.

هیچ‌کس میرو و چوچو را نمی‌خواست؟!
میرو اسلاوف، مهاجم اوکراینی، درحالی این‌روز‌ها به ایران برنگشته و به تمرینات تیمش ملحق نشده است که خودش در تازه‌ترین مصاحبه گفته بود منتظر تهیه بلیت بازگشت ازسوی باشگاه است تا به ایران بیاید.
 
این مهاجم کم‌فروغ برخلاف بسیاری از خارجی‌هایی که یک‌طرفه ایران را به مقصد کشورشان ترک کردند تا از قرارداد‌های ترکمنچایی که با ایرانی‌ها بستند، پولی به جیب بزنند، بار‌ها ابرازعلاقه کرده تا به مشهد بازگردد، اما گویی عزمی ازسوی شهرخودرویی‌ها برای برگرداندن مهاجمشان نیست!
 
شاید درست شبیه عزمی که برای حفظ چوچو نبود و همه می‌دانستند هیچ‌کس در کادر فنی شهرخودرو نه چوچو را می‌خواست و نه میرو را می‌خواهد!
 
حالا سؤال اینجاست که وقتی نه کادر فنی گل‌محمدی به چوچو علاقه داشت و نه سرآسیایی و دوستانش به میرو اعتقادی ندارند، چطور می‌شود که این خارجی‌های بی‌کیفیت و بی‌فلسفه به فوتبال ایران می‌آیند؟ شاید پای پول در میان است....
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.