تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

شکست تکراری شهرخودرو مقابل پرسپولیس

  • کد خبر: ۳۱۳۳۸
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
شکست تکراری شهرخودرو مقابل پرسپولیس
شهرخودرو در دیدار دوستانه با پرسپولیس، تن به باختی مشابه با آخرین بازی رسمی مقابل این تیم داد
مرتضی اخوان - عنابی‌ها این‌بار در دیداری تدارکاتی با لباس‌های فسفری به‌مصاف قرمزپوشان پایتخت رفتند، اما حکایت نتیجه برای آن‌ها هیچ تفاوتی با آخرین بازی رسمی‌شان با ارتش سرخ پایتخت نداشت. تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در حالی روز گذشته مقابل پرسپولیس تهران در دیداری دوستانه به میدان رفت که شاگردان مجتبی سرآسیایی در این دیدار تن به شکست ۳ بر ۱ دادند؛ شکستی درست مشابه آنچه در آخرین دیدار رسمی‌شان در بازی برگشت لیگ برتر نوزدهم رقم خورده بود. آخرین بازی پیش از کرونایی فوتبال ایران! بردی که نشان داد یحیی گل‌محمدی هنوز هم راه پیروزی بر تیم سابقش را بلد است، بااین‌تفاوت که این‌بار همه‌چیز در اتمسفر پُردغدغه و پُربحران پساکرونایی به ثبت رسید. نبرد دوستانه پرسپولیس و شهرخودرو شاید حساس‌ترین و جذاب‌ترین نبرد دوستانه فوتبال پساکرونایی ایران بود که حواشی زیادی هم داشت؛ حاشیه‌هایی از جنس فوتبال و کرونا.

شهرخودرو ناقص، پرسپولیس با تمام قوا
ترکیب ابتدایی ۲ تیم حکایت از حضور گل‌محمدی و مردانش با تمام قوا برابر شهرخودرو داشت. پرسپولیس که گویا چندان دیدار دوستانه را ساده نگرفته بود، از همان ابتدا با قراردادن بازیکنان اصلی در ترکیب نشان داد که به‌دنبال محک جدی برای بازی‌های باقی‌مانده لیگ است. اما در سوی مقابل شهرخودرویی‌ها با ترکیبی جوان و ناموزون به میدان آمدند. حضور علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، علی علیپور و وحید امیری در ترکیب سرخ‌پوشان، نشان از اهمیت بازی برای گل‌محمدی و کادرفنی‌اش داشت. در سوی مقابل سرآسیایی تیمش را با ترکیب مهدی رحمتی، حسین مرادمند، محمد آقاجانپور، امید منصوری، علی طاهران، محمد فرامرزی، میلاد سرلک، اکبر صادقی، سعید صادقی، امین قاسمی‌نژاد و محمد قاضی روانه زمین کرد. حضور چهره‌های جوانی، چون علی طاهران، امید منصوری و محمد آقاجانپور در ترکیب اولیه شهرخودرو و نیمکت‌نشینی فرجی، نعمتی، مهربان و... نشان از آن دارد که سرآسیایی گویا چندان به نتیجه این بازی اهمیت نداده و بیشتر به فکر آماده‌کردن شاگردانش برای نبرد‌های دشوار باقی‌مانده لیگ بوده است.

دبل علیپور، سوتی رحمتی!
جریان بازی با سوتی ویرانگر مهدی رحمتی آغاز شد؛ جایی که همان دقیقه ۶ سنگربان باتجربه فسفری‌ها در رساندن پاس به مدافع تیمش اشتباه کرد و علی علیپور تیزچنگ و آماده، تور دروازه شهرخودرو را هدف قرار داد. اما بعد از این گل شهرخودرویی‌ها بر فشار حملاتشان بر روی دروازه پرسپولیس افزودند تا خیلی زود در دقیقه ۳۰ روی پاس محمد قاضی، سعید صادقی کار را به تساوی بکشاند و دروازه علی بیرو را باز کند. در نیمه دوم تعویض‌های زیاد مربیان اگرچه شکل بازی را از یک نبرد جدی خارج کرد، اما نتیجه را به سود سرخ‌پوشان پایتخت رقم زد. علی علیپور و امید عالیشاه ۲ بار دیگر در ادامه دروازه شهرخودرویی را که رحمتی را در نیمه دوم درون دروازه نداشت، باز کردند تا درنهایت پرسپولیس گل‌محمدی با برتری ۳ بر ۱ به پیروزی برسد.

چرا بازی پشت در‌های بسته؟
شهرخودرو و پرسپولیس درحالی پشت در‌های بسته به‌مصاف هم رفتند که باشگاه پرسپولیس با فشار رسانه‌ها مجوز حضور اصحاب رسانه پیش از شروع بازی و در هنگام گرم‌کردن بازیکنان ۲ تیم را از مسئولان ذی‌ربط گرفت، اما در ادامه بنا شد خبرنگاران و عکاسان، ورزشگاه شهید کاظمی را ترک کنند تا بازی پشت در‌های بسته برگزار شود. حالا این تصمیم بر چه مبنایی گرفته شده، خود علامت‌سؤال بزرگی برای هواداران ۲ تیم است که منتظر مخابره اخبار این بازی دوستانه ازسوی اصحاب رسانه بودند. اگر بنا بود نگرانی‌های بهداشتی متأثر از ویروس کرونا بر فضای بازی حاکم باشد، چرا خبرنگاران و عکاسان پیش از بازی رخ‌به‌رخ بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها شدند و اگر هم پای مسائل تاکتیکی و مخفی‌ماندن آن از سایر تیم‌ها در میان بود که باید گفت ادعایی غیرمنطقی است، چراکه دوری چندماهه تیم‌ها از میادین، رمق تاکتیکی آن‌ها را گرفته است و چنین‌تدبیر محافظه‌کارانه‌ای، غیرضروری و غلط به نظر می‌رسد.

تداوم نگرانی‌های شهرخودرویی‌ها
شهرخودرو هنوز یکی از تیم‌هایی است که مالکانش به‌شدت مدعی هستند رقابت‌های لیگ نباید برگزار شود. آن‌ها می‌گویند روند صعودی ویروس منحوس می‌تواند با شروع دوباره فوتبال، فاجعه‌ای ورزشی را به بار بیاورد و از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهند این رقابت‌ها را تعطیل کنند. باوجود‌این شهرخودرو تمرینات خود در مستطیل سبز را جدی دنبال می‌کند و با سفر به تهران و انجام ۲ بازی دوستانه با پیکان و پرسپولیس درپی بازگشت به روند آمادگی پیش از تعطیلات اجباری است. مجتبی سرآسیایی، سرمربی عنابی‌ها، پیش از بازی دوستانه با پرسپولیس دراین‌باره گفت: ما پیرو سیاست‌های باشگاه هستیم و تمرین‌کردن ما دلیلی بر تناقض با موضع باشگاه نیست. به‌هر‌حال حمیداوی پیگیر مسائل مربوط به برگزارنکردن بازی‌هاست و دلایل خوبی برای آن دارد؛ اما ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر بازی‌ها شروع شود، بتوانیم مقابل رقبا به میدان برویم. سرمربی شهرخودرو با اشاره به وضعیت مالی باشگاه و شایعاتی که مبنی‌بر مشکلات مالی مطرح می‌شود، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم از نظر مالی در بخش مدیریتی مشکلی داشته باشیم. بازیکنان ما درصد بالایی از قراردادشان را گرفته‌اند. فرشاد فرجی، محمدرضا خلعتبری و روح‌ا... سیف‌اللهی هم ۳ بازیکن شهرخودرو هستند که در گفتگو‌هایی جداگانه با اصحاب رسانه پیش از شروع بازی دوستانه با پرسپولیس از نگرانی‌های کرونایی‌شان گفتند و هرکدام به‌نوعی از موضع باشگاه حمایت کردند. فرشاد فرجی دراین‌باره گفت: هم نگران مصدومیت هستیم و هم نگران کرونا! و خلعتبری هم بار دیگر تأکید کرد: موافق پایان لیگ و قهرمان‌اعلام‌کردن پرسپولیس هستیم.

خوش‌وبش کرونایی رحمتی و شجاع!
یکی از تصاویر عجیب تمرینات پیش از شروع بازی شهرخودرو و پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی که شکار دوربین‌های عکاسان خبری شد، خوش‌وبش کرونایی بازیکنان ۲ تیم با یکدیگر بود. درحالی‌که بحران کرونا و همه‌ترسی آن باعث شده تا وزارت ورزش و وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داشته باشند، روز گذشته بازیکنان ۲ تیم نه‌تن‌ها این پروتکل‌ها را رعایت نکردند که برخی قاب‌های ثبت‌شده از این بازی نشان می‌داد که به مسئله رعایت فاصله اجتماعی بدجور بی‌توجه بودند. خوش‌وبش صمیمانه و دیده‌بوسی و درآغوش‌کشی شجاع خلیل‌زاده مدافع سرخ‌پوشان پایتخت و سیدمهدی رحمتی سنگربان شهرخودرو، یکی از این تصاویر است که باید دید آیا با برخورد جدی کمیته انضباطی روبه‌رو خواهد شد یا، چون بازی تدارکاتی است، با این بازیکنان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، برخوردی صورت نمی‌گیرد. این درحالی است که فیلم‌های منتشرشده از گفت‌وگوی خبرنگاران پیش از شروع بازی با سرمربی شهرخودرو هم نشان می‌دهد که خبرنگارانی که بعضا ماسک به صورت ندارند، در فاصله بسیار کم و خطرناک با سرآسیایی با او مصاحبه می‌کنند که این هم شاهد واضح ادعای نقض رعایت پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود.

دیدار دوباره طلبکار و بدهکار
یکی از حاشیه‌های جالب دیدار دوستانه سرخ‌پوشان پایتخت و عنابی‌های مشهد، دیدار دوباره طلبکار و بدهکار بود. شهرخودرو که هنوز نتوانسته است چک‌های انتقال گل‌محمدی به پرسپولیس را پاس کند، درحالی پای به این بازی نهاد که پیش از شروع بازی فرهاد حمیداوی، مالک این تیم، به‌سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با یحیی گل‌محمدی و کادر فنی سابق تیمش به خوش‌وبش پرداخت. از نکات جالب این ملاقات، شوخی‌های لفظی حمیداوی و پرسپولیسی‌ها بر سر برگزاری یا تعطیلی بازی‌های لیگ بود؛ شوخی‌هایی که بیشتر بوی متلک می‌داد. باید دید در ادامه شهرخودرویی‌ها و مخالفان برگزاری لیگ به مراد دل می‌رسند یا این پرسپولیسی‌ها و موافقان خواهند بود که دوباره چرخ لیگ نوزدهم را به گردش در‌می‌آورند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->