حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بازی در وضعیت قرمز! / احتمال عدم برگزاری بازی شهرخودرو و ذوب آهن

  • کد خبر: ۳۱۵۸۶
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
بازی در وضعیت قرمز! / احتمال عدم برگزاری بازی شهرخودرو و ذوب آهن
شهرخودرو درحالی ۴ روز دیگر باید میزبان ذوب‌آهن باشد که شائبه برگزار‌نشدن این مسابقه در مشهد به گوش می‌رسد.
مرتضی اخوان - حالا شمارش معکوس برای شروع دوباره لیگ برتر فوتبال آغاز شده است و دراین‌میان نگرانی‌هایی بابت برگزاری برخی مسابقات در شهر‌هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، وجود دارد. مشهد یکی از شهر‌هایی است که در چند روز اخیر وضعیت قرمز را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد تا ۸ تیرماه، تاریخ برگزاری دیدار شهرخودرو و ذوب‌آهن، در همین وضعیت باقی بماند. از طرفی مسئولان شهرخودرو هم که از روز اول مخالف ازسرگیری دوباره لیگ برتر نوزدهم بودند، حالا بیش از هر زمانی بر مواضع خود پافشاری می‌کنند و هر روز انواع و اقسام تهدید‌ها را متوجه سئول‌نشینان می‌کنند تا بلکه بتوانند جلوی شروع دوباره فوتبال در وضعیت ترسناک کرونایی را بگیرند. اما دراین‌میان معتقدند اگر قرار است مسابقات برگزار شود، حاضر نیستند میزبانی را از دست بدهند و در جایی خارج از مشهد بازی کنند. معادله پیچیده فوتبال در روز‌های کرونایی، هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد تا زمان نواخته‌شدن سوت رسمی ازسرگیری مجدد فوتبال در ایران، نمی‌توان به هیچ اتفاقی مطمئن بود.

جلسه اخطار و تردید
اعضای ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان همین چند روز پیش گرد هم آمدند و اخبار متناقضی از خروجی آن جلسه در فضای مجازی منتشر شد. برخی مدعی شدند که در این جلسه فرماندار و سایر اعضا به‌شدت با برگزاری دیدار شهرخودرو و ذوب‌آهن به‌دلیل وضعیت قرمز مشهد مخالفت کرده‌اند. باوجود‌این مهدی سلاطین، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، که در آن جلسه حضور داشته است، روایت متفاوتی دارد و می‌گوید: آن جلسه، بیشتر جلسه اخطار بود. شرایط خوب نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اینکه وضعیت بدتر نشود، الزامی است. تاکنون هنوز ابلاغی برای توقف برگزاری مسابقات یا فعالیت‌های باشگاه‌ها نداشتیم، اما در جلسه شورای پیشگیری، شخص فرماندار تأکید کردند که تمامی پروتکل‌ها با دقت رعایت شود تا اوضاع بدتر نشود.

مسئله ثامن!
تردید‌های کرونایی به کنار، فوتبال مشهد این‌روز‌ها زمزمه‌های تردید در محل برگزاری دیدار‌های لیگ‌برتری شهرخودرو را هم با خود دارد. گفته می‌شود بازدید‌های گاه‌وبی‌گاه و وقت‌وبی‌وقت فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از استادیوم ثامن و روند آماده‌سازی‌اش به این خاطر است که شورای تأمین تأکید داشته رقابت‌های شهرخودرو در سال جدید باید در ورزشگاه دور از شهر برگزار شود! تأکیدی که سبب شده است مسئولان ورزش استان به‌شدت پای‌کار آماده‌شدن ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد باشند تا در صورت شروع دوباره لیگ، بازی‌های شهرخودرو به آنجا منتقل شود. باوجود‌این به نظر می‌رسد برگزاری بدون تماشاچی بازی‌ها به‌خاطر کرونا، می‌تواند میزبانی شهرخودرو در ورزشگاه مدرن امام‌رضا (ع) را دست‌کم در بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر نوزدهم حفظ کند. مهدی سلاطین که پیش‌از‌این مدیر مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه (ع) هم بوده است، حالا به‌عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد می‌گوید: بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن که قطعا در ورزشگاه امام‌رضا برگزار می‌شود، اما تأکید بر این بوده که بازی‌های شهرخودرو به ورزشگاه ثامن‌الائمه برود. البته این ورزشگاه هنوز کاملا آماده بهره‌برداری نیست و صندلی‌هایش نصب نشده، اما، چون بازی‌ها بدون تماشاگر است، برگزاری بازی در آنجا بلامانع خواهد بود. وی می‌افزاید: شورای تأمین باید در جلسه پیش از ۸ تیر درباره مکان بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن تصمیم بگیرد، اما، چون بازی‌ها تماشاچی ندارد، فکر نمی‌کنم در‌این‌باره سخت‌گیری صورت بگیرد.

ورزشگاه مدرن، آماده میزبانی
مسئولان تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌های شهرخودرو خبر داده‌اند. تاج‌فیروز، مدیرعامل جدید مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی، در‌این‌باره می‌گوید: با تدابیری که اتخاذ شده است، ورزشگاه امام‌رضا (ع) با امکانات عالی که دارد، کاملا آماده برگزاری لیگ برتر با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی است. وی می‌افزاید: در طول تعطیلی مسابقات با هزینه‌هایی که انجام شده، چمن و محیط استادیوم را در بهترین حالت ممکن حفظ کردیم و هیچ مشکلی دراین‌زمینه نداریم. حتی اشکال‌های کوچکی را که بازرسان AFC تذکر داده بودند، برطرف کرده‌ایم.

ترس‌ولرز از قرمزها!
۸ دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ برتر در ۷ شهر کشور برگزار می‌شود که آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا نشان می‌دهد ۳ شهر از این شهر‌ها در منطقه زرد، ۲ شهر در منطقه نارنجی و ۲ شهر در منطقه قرمز هستند. به‌این‌معنی که ۴ بازی شهر‌های تهران، اصفهان و اهواز در شرایط خطری متوسط از ویروس کرونا برگزار خواهد شد، ۲ بازی در وضعیت زرد پُرخطر و ۲ بازی در وضعیت قرمز خیلی پُرخطر برگزار می‌شود. این داده‌ها نشان می‌دهد اگر قرار باشد بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن در جایی خارج از مشهد برگزار شود، به‌دنبال این تصمیم باید دیدار‌های تراکتور- نساجی، صنعت‌نفت- پارس و شاهین- مسجدسلیمان نیز در جایی به‌جز شهر‌های میزبان باشد! مسئله‌ای که اساسا نظم لیگ را برهم می‌زند و همین‌موضوع می‌تواند شاهدی بر این ادعا باشد که رقابت‌ها با رعایت شدید پروتکل‌‎ها، اما تحت هر شرایطی در شهر‌های میزبان برگزار خواهد شد. مگر اینکه بنا باشد قطار لیگ برتر نوزدهم دوباره به حرکت نیفتد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->