صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کدام بانک‌ها بیشتر وام پرداخت کردند؟

  • کد خبر: ۳۱۱۴۰
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
گزارش بانک مرکزی در پایان سال گذشته نشان می‌دهد که بانک‌ها و موسسات اعتباری و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین پرداخت تسهیلات را داشته اند.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی، بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان سال گذشته در کل ۱۶۰۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۷ با رشد ۴۷.۵ درصدی مواجه شده است.

 

همچنین، بانک‌های تجاری در کل ۲۷۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که با رشد ۲۷ درصدی مواجه شده و سهم وام‌های قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که اعطای این وام از سوی بانک‌های تجاری در پایان سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: بیشترین سود بانکی در سال ۹۹ + جدول نرخ سود بانک‌ها


علاوه براین، میزان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های تخصصی در پایان سال گذشته با ۱۷.۷ درصد افزایش از رقم ۲۷۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۳۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی معادل ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۵۱.۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۷ مواجه شده است.

 

طبق این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تسهیلات این بانک با ۲۵ درصد رشد از رقم ۸۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۱۰۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات معادل ۷۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک‌ها ۴۵‌.۷ درصد رشد داشته است.

 

بنابراین، بانک‌ها و موسسات اعتباری و  بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین تسهیلات را در سال گذشته پرداخت کرده‌اند. همچنین، بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری کمترین تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.