صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال هیچ‌گونه خدماتی به اسناد دفترچه‌ای داده نمی‌شود و هر درخواستی از جمله معاملات، تغییرات، انتقالات، تعهدات یا درخواست‌های تفکیک و افراز مراجعان منوط به تبدیل اسناد قدیمی دفترچه‌ای به اسناد مالکیت تک برگ می‌باشد.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، محمدحسن بهادر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پایان مهلت قانونی مشخص شده در قانون کاداستر کشور که همه دستگاه‌ها را به ارائه تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت تولیت خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری و نقشه مختصات جغرافیایی آن منطبق با استاندارد‌های کاداستر، به ثبت اسناد و املاک مکلف می‌کند، افزود: حدود تمام نقاط موجود در کشور از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها، مسیل‌ها‌ی دایر و متروک و... باید مشخص و در بانک جامع کاداستر کشور ثبت شود، به‌گونه‌ای که پس از پایان این طرح بزرگ هیچ نقطه‌ای از کشور بدون نقشه و اسناد مالکیت حدنگار نباشد.


وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معاون اول ریاست جمهور، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر اهمیت اجرای قانون حدنگار در کشور تأکید کرد و اجرای هرچه سریع‌تر آن را برای تثبیت حقوق مالکانه، صیانت از انفال و پیشگیری از تعارضات ملکی و زمین‌خواری خواستار شد.


وی در پایان حجم بالای ورودی پرونده‌ها در ادارات ثبت اسناد و املاک، کمبود نیروی انسانی و همکاری نکردن دستگاه‌ها درباره اجرای این طرح ملی را از مشکلات پیش رو برشمرد و افزود: با تلاش جهادی و همدلی موجود در استان می‌توان بر این کمبود‌ها غلبه کرد، اما لازمه این امر اعلام مساحت کلی اراضی تحت تولیت، ارائه نقشه‌های املاک با استاندارد‌های کاداستر و ارائه مستندات املاک در اختیار دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی و پیگیری صدور اسناد مالکیت آن‌ها در واحد‌های ثبتی استان می‌باشد.


گفتنی است استان خراسان رضوی با ۳۵ واحد ثبتی و ارائه بیش از ۳ میلیون خدمت در سال موفق شده است با همکاری دستگاه‌های متولی تعداد ۴۸۷۸ سند تک برگی مرتبط با موقوفات، منابع طبیعی و اسناد دولتی را در سال گذشته صادر کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.