صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین اختتامیه چهارمین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار شد | مفاهیم مهدوی در کتب درسی گنجانده می‌شود

  • کد خبر: ۳۱۵۳۷۶
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
آیین اختتامیه چهارمین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه چهارمین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه، ۲۰ بهمن ۱۴۰۳) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس هیئت‌امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پاسخ به شبهات، باید ساده و ملموس باشد

حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس هیئت امنای بنیاد مهدی موعود (عج) در سخنانی به تبیین ضرورت و پیش نیاز‌های تربیت مهدوی در نسل جوان پرداخت و تصریح کرد: مهم‌ترین گام برای ترویج معارف مهدوی این است که در برابر شبهات، پاسخ‌های متقن و ساده ارائه شود. به‌طور مثال گاهی اوقات گفته می‌شود چطور امام زمان (عج) درحالی که فقط سه سال داشت، با شهادت امام عسکری (ع) به مقام امامت رسید. پاسخ به این سؤال ساده است. اگر بشر امروز توانسته فلش‌مموری را با کیفیتی بسازد که در عرض چندثانیه، صد‌ها سند و هزاران داده اطلاعاتی را در کوچکترین مقیاس با خود حمل کند و به سادگی از یک حافظه به حافظه دیگر انتقال دهد، خدای قادر متعال نیز می‌تواند علم امام عسکری (ع) را به فرزند سه‌ساله خود انتقال دهد و او را به مقام ولایت برساند.

وی تأکید کرد: سؤال دیگر آن است که چرا امام زمان (عج) غایب است. پاسخش این است که اگر شهرداری ۱۱ بار در یک محله چراغ برای روشنایی بگذارد و بچه‌های محله هربار این چراغ‌ها را بشکنند، مرتبه دوازدهم این چراغ را نور مخفی می‌کند تا برای بچه‌ها قابل شکستن نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: این دو شبهه و پاسخ‌هایشان نمونه‌های عام از یک ضرورت مهم و حقیقتی واحد هستند؛ اینکه پاسخ به شبهات باید با زبان مثال، ملموس و ساده باشد. نسل جوان ما با گسترش شبکه‌های اجتماعی دیگر حال و حوصله آن را ندارد که با صغری و کبری کامل، دوصفحه پشت‌ورو پاسخ به یک شبهه را بخواند. همانطور که شبهات مهدویت هم پرتعداد است، اگر پاسخ‌ها ساده باشد، جواب شبهات نیز پرتعداد خواهد بود.

تقویت مفاهیم مهدوی در کتب درسی

حجت‌الاسلام محمود متوسل رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دین فراتر از هر قومیت و رنگ و نژاد، ایمان را ملاک برادری و برابری همه مسلمانان قرار داده است، اظهار کرد: در عصر آخرالزمان، مهدویت آن چیزی است که انسان‌ها را گرد حقیقت واحد جمع می‌کند. بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) که ۲۴ سال قبل به دستور رهبر معظم انقلاب تأسیس شد، تلاش دارد تا فرهنگ مهدویت را در جامعه ترویج دهد و زمینه را برای ظهور فراهم کند.

وی افزود: در چهارمین اجلاس مهدویت و انقلاب اسلامی که این بار به میزبانی شایسته مشهدالرضا (ع) برگزار می‌شود، تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله، پژوهش تخصصی، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد در محور‌های ده‌گانه به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، ۱۰ نفر برگزیده خواهند شد و ۳ نفر به ارائه آثار خود در آیین اختتامیه می‌پردازند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به محور‌های اجلاس چهارم خاطرنشان کرد: این اجلاس با محور‌های چیستی و ماهیت‌شناسی دولت تراز انقلاب اسلامی با نگاه به آرمان مهدویت، پیوند‌های دولت تراز انقلاب اسلامی با مهدویت، مؤلفه‌ها و شاخصه‌های دولت تراز انقلاب اسلامی و مهدویت، اهداف چشم‌انداز دولت تراز انقلاب اسلامی و مهدویت، ظرفیت‌ها، راهبرد‌ها و آسیب‌های دولت تراز انقلاب اسلامی و مهدویت، وظایف و کارکرد‌های دولت تراز انقلاب اسلامی و مهدویت، چشم‌انداز امامین انقلاب از دولت تراز انقلاب اسلامی و مهدویت، ارتباط دولت تراز اسلامی با تمدن نوین اسلامی در راستای آرمان مهدویت و هم‌چنین مقایسه دولت تراز اسلامی و مهدویت با تکیه بر نظریه رقیب برگزار شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه آیین اختتامیه از تفاهمنامه همکاری بنیاد با وزارت آموزش و پرورش نیز رونمایی خواهد شد تا بر این اساس، علاوه بر نقش‌آفرینی و تولید محتوای مهدوی در کتب درسی از ظرفیت اساتید و کارشناسان بنیاد نیز در تدریس و انتقال مبانی تربیتی به دانش آموزان استفاده شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.