صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: روزانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم شیر شتر در مشهد تولید می‌شود و باتوجه‌به خواص بالایی که این شیر دارد، دانشمندان از آن به‌عنوان طلای سفید بیابان یاد می‌کنند.

جانقربان| شهرآرانیوز- امید طهماسبی‌زاده افزود: در شهرستان مشهد ۱۰ گله شتر و درمجموع ۵۳۲ شتر شناسایی شده است. ضمن اینکه بخش چشمگیری از مساحت شهرستان را مناطق خشک و بیابانی تشکیل می‌دهد.


وی اظهار کرد: پرورش شتر اهمیت دوچندانی دارد و برخی ویژگی‌های شتر مانند توانایی بالای تحمل کم‌آبی، تغذیه از علوفه‌های خشک و گیاهان مرتعی و بیابانی، مقاومت بهتر در مقابل بیماری‌ها، هزینه‌های درمانی کم در مقایسه با سایر دام‌ها، متابولیسم پایین، افزایش وزن روزانه مناسب و دوره پرواربندی کوتاه، این حیوان را از نظر اقتصادی برای پرورش و تولید گوشت و شیر به‌صرفه می‌کند.


مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: همچنین برای پرورش آن به تأسیسات چندانی نیاز نیست و شیر آن حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم و منیزیم است.


وی افزود: این شیر ۳ برابر شیر گاو ویتامین C دارد و از لحاظ ویتامین A و B2 و پروتئین غنی‌تر است و کلسترول کمتری دارد.


طهماسبی‌زاده اظهار کرد: شیر شتر خاصیت آنتی‌باکتریایی و ضدویروس دارد، هضم آن راحت‌تر است و قابلیت مبارزه با بیماری‌هایی مثل سرطان، آلزایمر، هپاتیت C، سل، زخم معده، دیابت، ایدز را دارد و کنترل‌کننده فشارخون است و با گرفتگی عروق و پوکی استخوان مقابله می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.