صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طلا چرا گران شد؟

  • کد خبر: ۳۲۶۸۱
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
طی ماه‌های اخیر ارزش طلا روندی صعودی داشته است و انتظار می‌رود که این روند در هفته‌های آتی هم ادامه پیدا کند. حدود یک ماه پیش رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در اظهاراتی اعلام کرد که چشم‌انداز قیمت جهانی طلا افزایشی است، موضوعی که نشریه معتبر و سرشناس فوربس هم مهر تایید بر آن می‌زند و به ۵ دلیل اصلی برای گران شدن طلا درآینده اشاره می کند.
 به گزارش شهرآرانیوز، نشریه فوربس پیش بینی می‌کند که بهای جهانی طلا در روز‌ها و هفته‌های آتی بیشتر و بالاتر از آنچه اکنون هست، می‌رود، ۵ دلیلی که این نشریه برای گران شدن قیمت طلا عنوان می‌کند عبارتند از موج دوم کرونا، تعرفه‌های جدید احتمالی آمریکا علیه اروپا، جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخ بیکاری در آمریکا و فصل درآمدها.

دلیل اول:
اما نخستین دلیلی که فوربس اعلام کرده عبارت است از موج دوم کرونا، درواقع تهدیدات بروز موج دوم شیوع کووید ۱۹ موجب شده بسیاری از سرمایه گذاران دارایی‌های خود را در معرض خطر ببینند.

دلیل دوم:
دومین دلیلی که فوربس برای تداوم روند صعودی قیمت طلا نام برده عبارت است از تعرفه‌های جدید احتمالی آمریکا علیه اروپا، با توجه به اینکه ترامپ در حال سنجش اعمال تعرفه جدید بر ۳.۱ میلیارد دلار صادراتی است که از انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان وارد می‌شود. اگر تنش در روابط آمریکا و اروپا بر سر این مساله ادامه یابد و ترامپ از موضع خود عقب نشینی نکند، بعید است که دارایی سرمایه گذاران از خطر دور بماند.

دلیل سوم:
سومین دلیل به جنگ تجاری آمریکا و چین بازمی گردد، چین کشوری نیست که دست روی دست گذاشته و اجازه دهد ایالات متحده موجب آزار و اذیت تجاری و اقتصادی آن شود و معامله تجاری شماره یک میان واشنگتن و پکن به دلیل وجود ویروس کرونا، به شدت شکننده است.



دلیل چهارم:
اما چهارمین دلیل به نرخ بیکاری در آمریکا باز می‌گردد، اطلاعات هفتگی مربوط به مطالبات بیکاری همچنان نقاشی کسل کننده‌ای از بازار کار در ایالات متحده است. متأسفانه، با تعطیلی منطقه‌ای فروشگاه‌ها در آمریکا، به نظر می‌رسد که بهبودی جزئی که تاکنون شاهد آن بودیم نیز ممکن است مورد تهدید جدی قرار بگیرد.

دلیل پنجم:
آخرین دلیل به فصل درآمد‌ها باز می‌گردد، با از سرگیری مجدد اقتصادها، امید‌هایی برای بهبود و پیشرفت ایجاد شده است، اما ظهور موج دوم کرونا ویروس به احتمال زیاد بخش اعظمی از شرکت‌های آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که سرمایه گذاران آن را دوست ندارند.
 
منبع:کاماپرس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.