صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همراهان بیمار در دام کلاهبرداران

  • کد خبر: ۳۲۹۶۲
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
برخی افراد شیاد با معرفی خود به‌عنوان دکتر و کادر درمان، همراهان بیمار را در بیمارستان رضوی سرکیسه می‌کنند.
لیلی رحمانی/ شهرآرانیوز - «الو سلام. من دکتر ... هستم. بیمار شما نیاز به دارویی دارد که هزینه خرید آن ۵ میلیون تومان است. لطفا هرچه سریع‌تر مبلغ را به شماره حساب ... واریز کنید.» شاید باورتان نشود، اما با همین چند جمله ساده، کلاهبرداری‌های تکراری زیادی صورت گرفته است؛ روشی ساده که با سوءاستفاده از وضعیت روحی همراهان بیمار، مدتی است در بیمارستان رضوی مشهد، منجر به کلاهبرداری از چند تن از همراهان بیماران شده است.

این اولین بار نیست که همراهان ِ نگران بیماران در بیمارستان، دل به تماس‌های امیدوارکننده برای خرید دارو می‌سپارند و بی محابا اقدام به پرداخت مبالغ درخواستی می‌کنند؛ این موضوع برای کارکنان بیمارستان‌ها موضوع جدیدی نیست، اما کمتر کسی حتی فکرش را می‌کند که کلاهبرداران یاد شده تنها با یک نگاه به تابلو بالای سر بیمار و سوءاستفاده از همان اطلاعات ناچیز، اقدام به کلاهبرداری‌های چندمیلیونی می‌کنند. شاید مسئله این است که در آن لحظه، اهمیت پول در نظر افراد رنگ می‌بازد و حسب اعتمادی که فرد به پزشک معالج دارد، از خیر چند میلیون می‌گذرد، غافل از اینکه کلاهبرداران، این بار در نقش دکتر ایفای نقش می‌کنند.
طی روز‌های گذشته، چند نفر از مال باختگان که هرکدام، عزیزان خود را به بهانه‌ای در بیمارستان رضوی بستری کرده اند، در تماس با شهرآرا ضمن شرح آنچه اتفاق افتاده است، خواستار پیگیری این ماجرا شدند. آن‌ها همان افرادی هستند که بدون توجه به توصیه‌های درج شده روی در و دیوار بیمارستان، حرف‌های شیادانی را باور می‌کنند که مشخص نیست تا زمان دستگیری، چند نفر را طعمه کرده و امید‌های چه تعدادی را هدف قرار داده اند.

باختن مال با یک تلفن
«بیمارمان بدحال بود و زمانی که فردی با ما تماس گرفت و ادعا کرد پزشک معالج است و استفاده از داروی خاصی را توصیه کرد، درباره صحت هویت فرد پشت تلفن کنجکاو نشدیم و بلافاصله ۳ میلیون تومان را به همان شماره حسابی که به ما داده شده بود، واریز کردیم، اما زمانی که پزشک معالج برای معاینه بیمارمان آمد متوجه شدیم که‌ای دل غافل! همه امید ما برای داروی شفابخشی که پولش را پرداخته بودیم، نقش بر آب شده و نه تنها قرار نیست معجزه‌ای حاصل شود، بلکه پولمان را هم از دست داده ایم.»
این‌ها صحبت‌های یک همراه بیمار است که در دام این حقه ساده گرفتار شده و با یک تلفن ساده، چند میلیون هزینه کرده است. البته برخی همراهان خوش شانس بوده اند و پیش از پرداخت مبلغ، با پزشک معالج مواجه شده و فهمیده اند که چنین تلفنی از سمت پزشک صحت ندارد.

بی اعتنایی برخی همراهان بیمار به توصیه‌ها
مدیر روابط عمومی بیمارستان رضوی در این باره به شهرآرا گفت: متأسفانه گزارش‌های اعلام شده به روزنامه صحت دارد و طی روز‌های گذشته، چند نفر طعمه این افراد شده اند؛ به همین دلیل موضوع با همراهی پلیس فتا در حال بررسی است.
به گفته محمد عربی، کلاهبرداران به اطلاعات خاصی دسترسی ندارند و تمام اطلاعاتشان را از صحبت‌های میان همراهان بیمار یا تابلو‌هایی گرفته اند که اطلاعات عمومی بیمار روی آن نوشته شده است؛
او می‌گوید: هیچ پزشکی در هیچ بیمارستانی چنین اقدامی انجام نمی‌دهد و این گونه تماس‌ها صرفا با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: از زمان بستری شدن بیمار، بار‌ها به همراهان تذکر داده می‌شود که هیچ مبلغی را به جز هزینه‌های بیمارستان به کسی پرداخت نکنند، اما متأسفانه به دلیل کم توجهی افراد، باز هم این قبیل اتفاقات به وقوع می‌پیوندد؛ وقایعی که مشابه آن در همه بیمارستان‌ها به وفور دیده شده است.
عربی با اشاره به حادثه‌ای مشابه که منجر به اخاذی از حدود ۵۰ نفر در بیمارستان‌های مختلف شده است، گفت: این گزارش‌ها از طریق حراست بیمارستان و پلیس فتا پیگیری می‌شود؛ در گذشته نیز احکامی مانند دستگیری و جریمه برای موارد مشابه صادر شده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.