صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقایسه خودرو دنا پلاس با رنو ساندرو استپ وی

  • کد خبر: ۳۳۰۳۷
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
  • ۲
دنا پلاس به عنوان یکی از خودرو‌های محبوب ایران و در حقیقت نمونه فیس لیفت شده سمند است؛ البته کمی لوکس‌تر و گران تر. رنو ساندرو استپ وی هم؛ در لیست محصولات پارس خودرو، از دیگر خودرو‌های بسیارموفق در بازار خودرو‌های داخلی است. دنا پلاس در دسته خودرو‌های سدان و رنو ساندرو استپ وی در دسته کراس اوور‌ها هستند، اما هر دو در بازار‌های داخلی محبوبیت بالایی داشته و خریداران بسیاری دارند. در ادامه با مقایسه ساندرو استپ وی و دنا پلاس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی تری از این دو خودروی پرطرفدار در بازار‌های داخلی را در اختیار شما قرار بدهیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بازار ایران در یک طرف این مقایسه ایران خودرو دنا قرار دارد که جدیدترین محصول این شرکت ایرانی و وارث تاج و تخت سمند و سایر محصولات مشابه با سمند می‌باشد، و در آنسوی میدان نیز رنو ساندرو قرار دارد که به تازگی وارد بازار شده است و تقریباً بی دلیل محبوب شده و اختلاف قیمت نجومی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار، توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کرده است.


بررسی تخصصی ساندرو استپ وی
ساندرو استپ وی یکی از محصولات موفق از خودروسازان فرانسوی است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ وارد خط تولید پارس خودرو شد و به بازار‌های داخلی معرفی شد. ساندرو استپ وی درحال حاضر در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسد و باید آن را نمونه‌ای به روز شده از ساندرو هاچبک معرفی کنیم.

استپ وی در کلاس خودرو‌های کراس اوور است که نسبت به ساندرو معمولی ارتفاع بیشتری دارد؛ اما تغییرات این دو برادر تنها محدود به تغییر در اندازه ارتفاع آن‌ها نیست.

 

ساندرو استپ وی به عنوان جایگزین جدیدی برای نمونه معمولی آن معرفی شد، اما از آنجا که نتوانست به فروش و موفقیت مورد انتظار خود برسد، به زودی از چرخه تولید کارخانه‌های رنو خارج شد و در حال حاضر چند سالی است که تولید آن متوقف شده، اما همچنان در ایران درحال تولید است.

در طراحی نمای بیرونی ساندرو استپ وی از نوار‌هایی پلاستیکی و نقره‌ای رنگ استفاده شده است که در سراسر خودرو به چشم می‌خورد.
 


در طراحی کابین استپ وی خلاقیت زیادی به کار نرفته است و دارای الگوی نسبتا مشابهی با تندر ۹۰ است و تنها ویژگی قابل توجه در بین این دو خودرو اضافه شدن نوار‌هایی پلاستیکی و نقره رنگ در تریم خودرو است. طراحی خودرو به گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک خودروی خانوادگی وظیفه خود را به خوبی به انجام برساند.
 


از نقاط مثبت طراحی رنو استپ وی میزان راحتی و آسایش سرنشینان در کابین است که این ویژگی را مدیون ارگونومی مناسبی است که در طراحی خود دارد. همین موضوع باعث شده تا این کراس اوور نسبتا کوچک برای سفر‌های طولانی و بین شهری تبدیل به گزینه خوبی برای سفر شده و راحتی خوبی داشته باشد.

 

متاسفانه در بخش تجهیزات رفاهی و امکانات درون خودرو ضعف‌های بسیاری به چشم می‌خورد و آن طور که باید به آپشن‌های استپ وی پرداخته نشده است؛ حتی اگر آن را با خودرو‌های چینی مقایسه کنیم! اما در بخش فنی خودرو کیفیت و قدرت موتور نمره بسیار خوبی ره به خود اختصاص داده است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری استپ وی توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۰ نیوتن بر متر را دارد. این موتور ۴ سیلندر؛ نیروی تولیدی خود را با جعبه دنده‌ای در دو نوع دستی و اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. موتور بکار رفته در استپ وی مشابه با همان موتوری است که برروی تندر ۹۰ قرار دارد و یکی از دلایل محبوبیت این خودرو نیز آشنایی کافی خریداران داخلی با تندر ۹۰ است که میزان رضایت بالایی از آن دارند.

رنو ساندرو استپ وی یکی از بهترین خودرو‌های موجود در رنج قیمت خود به شمار می‌رود و بازار خرید و فروش بسیار خوبی در بین خریداران داخلی دارد. از نظر خدمات پس از فروش هم استپ وی به دلیل اشتراکاتی که با ساندرو معمولی دارد، در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و به خوبی به نیاز‌های مخاطبین و خریداران پاسخ داده می‌شود.



نقد و بررسی دنا پلاس توربو
دنا پلاس توربو یکی دیگر از محصولات گروه تولیدی ایران خودرو است که در بازار‌های داخلی دارای بازار خرید و فروش نسبتا خوبی است و شاید یکی از دلایل این موفقیت را باید تجربه کاربران در استفاده از خودروی سمند دانست. چرا که دنا پلاس توربو و سمند همانند دو فرزند یک خانواده اند که البته سمند فرزند ارشد خانه است!
 


در بررسی بدنه و نمای بیرونی خودرو باید گفت که در طراحی قسمت جلویی از چراغ‌هایی نسبتا مستطیلی استفاده شده است که در مقایسه با نمای جلویی خودرو کمی بزرگ به نظر می‌رسد. در نمای عقبی، اما طراحی چراغ‌ها و دیگر بخش‌های پشتی هماهنگی و یکپارچگی قابل توجه و مناسبی به چشم می‌خورد که در زیبایی کلی طراحی نیز موثر بوده است. رینگ چرخ‌های خودرو ۱۶ اینچ است که در راستای اضافه کردن نمایی اسپرت به خودرو، به خوبی وظیفه خود را انجام داده و همچنین باعث شده تا در کنترل خودرو نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.
 


طراحی داخلی کابین دنا پلاس دارای کیفیت مناسبی است و مواد به کار رفته برای ساخت تریم و قطعات درون آن نیز کیفیت خوبی دارند. دنا پلاس توربو را باید به عنوان خودرویی خانوادگی معرفی کرد چرا که دارای فضای کابین جاداری بوده و فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم کرده است.
 


در بخش آپشن‌های خودرو نیز در مقایسه با رنو استپ وی، دنا پلاس توربو آپشن‌های بیشتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد. از جمله آپشن‌های بکاررفته در خودرو می‌توانیم به ۴ عدد ایربگ، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب و ایزوفیکس صندلی عقب اشاره کنیم.

 

در بخش فنی نیز موتور قرار گرفته برروی دنا پلاس توربو مشابه با موتوری است که برروی EF۷ قرار دارد؛ و تنها تفاوتشان اضافه شدن ویژگی توربو شارژ به این پیشرانه ۱.۷ لیتری است. موتور خودرو توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن بر متر گشتاور دارد که این قدرت و نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

البته با دلیل محدودیت‌هایی مانند ویژگی‌های کیفی جعبه دنده، استهلاک موتور و قرار داشتن بازه قرمز دور موتور در محدوده‌ای پایین از نیروی واقعی خودرو؛ تمام توانایی موتور دنا پلاس توربو در دسترس خریداران نیست. مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای دنا پلاس توربو ۱۰ ثانیه معرفی شده است که البته باتوجه به گفته‌های شرکت تولیدی و تبلیغات گسترده آن، زمان مناسب و معقولی به نظر نمی‌رسد.

در پایان و به عنوان نقدی منصفانه باید اشاره کرد که هریک از دو خودرو معرفی شده دارای ویژگی‌های قابل توجهی هستند که انتخاب و خریدشان را منطقی جلوه می‌دهد، اما بر اساس نظرسنجی‌های موجود، تمایل بیشتری به خرید ساندرو استپ وی وجود دارد.
 
منبع:زومیت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ماشین درست حسابی بدین دست مردم دوتا از رده خارج جهانی را مقایسه می کنید استپ وی 5 ساله در رومانی هم تولید نمیشه
ناشناس
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
هرچی هست خودتون هستید خودتون قیمتارو نجومی کردین