صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز دوره‌های تلفیقی حضوری و مجازی توانمندسازی معلمان ابتدایی

  • کد خبر: ۳۴۴۹۱۸
  • ۲۳ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۶
  • ۳
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش ابتدایی با محوریت اصلاح روش‌های تدریس، تقویت محیط‌های یادگیری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم‌زاده در تشریح ابعاد محتوایی و اجرایی این دوره ملی اظهار کرد: محتوای دوره در دو محور اصلی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» به‌عنوان افق راهبردی برنامه‌ها، و «توانمندسازی معلمان» با تمرکز بر اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا سه حوزه کلیدی به عنوان محور محتوای آموزشی دوره تعریف شده است، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در زمینه‌هایی همچون روش‌های نوین تدریس، طراحی آموزشی و پژوهش‌های مدرسه‌ای؛ ایجاد محیط مثبت یادگیری با تأکید بر تعامل مؤثر، نشاط آموزشی و چیدمان متناسب با کار گروهی در کلاس درس و همچنین استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، یادگیری معکوس و ترکیبی در ارتقای فرآیند‌های یاددهی-یادگیری سه حوزه کلیدی این دوره آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند طراحی محتوا تصریح کرد: محتوای این دوره با مشارکت اساتید دانشگاه فرهنگیان، اعضای هیات علمی علوم تربیتی، معلمان و کارشناسان با تجربه تدوین شده و بر نیاز‌های واقعی مدارس و کلاس‌های درس تمرکز دارد.

حکیم‌زاده افزود: مدل اجرای این دوره به صورت تلفیقی طراحی شده است، به طوری که هم از ظرفیت آموزش حضوری برای تغییر نگرش‌ها و تعمیق مفاهیم استفاده می‌شود و هم از بستر آموزش مجازی برای تداوم یادگیری بهره‌گیری شده است، سامانه یادگیری مجازی که به صورت رسمی راه‌اندازی شده، بستری است که بیش از ۳۴۰ هزار معلم، آموزگار و مدیر در آن ثبت‌نام و نیاز‌های آموزشی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با تأکید بر استفاده از بازخورد‌های استانی، تجارب ملی و الگو‌های بین‌المللی در طراحی این دوره گفت: طراحی محتوای آموزشی بر پایه تحلیل دقیق بازخورد‌های معلمان در سراسر کشور انجام شده و تجربه‌های نوآورانه جهانی نیز به غنای این محتوای کاربردی افزوده است. این دوره بتواند آغازگر تحولی عمیق در آموزش ابتدایی کشور باشد و نقش مؤثری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین ایفا کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمید
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۹
لطفا شما که خبر مگیذارید بامسولین ثبت نام‌ها مدارس گزارش تهیه کنید به مدارس برید با والدین بچها مصاحبه کنید ومشکلات ببیند و بنویسد اوضاع از چه قرار هست
گلی
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
خانم معاون عزیز این معلم هایی هستند چند پایه را درس میدن هیچی بچه یاد نمیگیره من به شخصه میبینم معلم نمیتونه یادگیری خیلی ضعیفه حالا پیش دبستانیم دارید میدید به همون معلم ک کد پرسنلی داره واقعا ظلم نیست چرا مربی پیش دبستانی که در مدرسه همپای همون معلم کد دار شما میجنگه وآموزش میده نباید کد دار بشه وبچه ها از آموزش رایگان استفاده کنند
ناشناس
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
یعنی واقعا برای برنامه ریزی فکر نمی کنید با این سرعت نت وقطعی برق بازهم مجازی بخدا عقل خوب چیزی