صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سلسله جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر شنبه آینده در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر بنیاد بین المللی غدیر اظهار کرد: جشن‌های دهه ولایت و امامت با توجه به وضعیت فعلی کشور باید به سبکی دیگر از سال‌های قبل برگزار گردد، تا عید غدیر که به عنوان بزرگترین عید شیعیان هست گرامی داشته و شور و شعف در جامعه جاری شود و هم سلامتی همگان حفظ شود. وی گفت: دهه ولایت در استان با شعار «بهترین عید» نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام سعید آخوندی، درباره برنامه‌های جمع بندی شده با نخبگان، فرهیختگان، دستگاه‌ها و نهاد‌ها افزود: در برنامه‌های شعائری راه اندازی ۵ کارناوال شادی با ماشین‌های سنگین و چندین کارناوال با ماشین‌های سبک و مداحی‌های سیار در ۱۱۰ نقطه از شهر مشهد و ۴۵ کاروان برای شهرستان‌ها برنامه ریزی شده است.


دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان با توجه به وضعیت اقتصادی در شرایط حال و ثواب عظیم اطعام در روز عید غدیر و همچنین فرهنگ سازی گسترده آن بیان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذا با عنوان اطعام و احسان علوی در شب و روز عید غدیر پیش بینی شده است که بیشتر در مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع می‌شود.

 

وی ادامه داد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهرها، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین (ع) و همچنین تبلیغ در بیلبورد‌های شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام آخوندی عنوان کرد: ۱۱۰ ایستگاه صلواتی توزیع بستنی‌های پلمپ شده و بهداشتی در ماشین‌های یخچال دار با نظارت و حضور اداره بهداشت برپا می‌گردد.

 

وی برنامه‌های مناسکی پیش بینی شده را نیز مطرح کرد و گفت: اجرای ۶۰۰ مراسم در مشهد مقدس و شهرستان‌ها در فضای باز، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت‌ها از خطبه غدیر و چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن برگزار می‌شود.

 

دبیر بنیاد غدیر یکی از سنت‌های دیرین را زیارت سادات در روز عید غدیر برشمرد و گفت: زیارت سادات و شهدای مدافع سلامت و آسیب دیده کرونا را با هماهنگی گروه‌های جهادی انجام می‌دهیم و اگر خانواده‌ای به کمک در موارد مختلف داشت، این گروه‌ها با نام لواء علوی انجام می‌دهند.

 

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته جمعی از خادمین حرم علوی و پرچم حرم امیرالمومنین (ع) نیز در این دیدار‌ها حضور دارند.

 

آخوندی دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه و مواسات گفت: کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه‌هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می‌توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر برنامه‌های معارفی ویژه دهه ولایت را برگزاری پویش‌ها و تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: طی ۱۰ شب،۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه‌ای را برای محلات داشته باشیم و فضای شاد ایجاد کنیم که تبسم و شادی بسیار سفارش شده است.

 

آخوندی در پایان تاکید کرد: جشن‌های عید غدیر به صورت مردمی و هیئتی و تشکلی برگزار می‌شود و بنیاد تنها هماهنگ کننده است و هدف ما برگزاری این اعیاد به صورت مردمی و نه نهاد و دستگاهی است و بانیان خیر مالی و یدی می‌توانند با مراجعه به تقاطع شهید رستمی- فرهنگسرای غدیر مراجعه و یا با شماره ۷۳۳۶۹۱۵۷۰ داخلی ۲۴۵ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.