کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

اجرای خیابان غدیر در مشهد همزمان با دهه ولایت و عید غدیر

  • کد خبر: ۷۵۵۲۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
اجرای خیابان غدیر در مشهد همزمان با دهه ولایت و عید غدیر
معاون شهردار مشهد: با هدف ترویج شعائر دینی و تقویت نشاط اجتماعی در دهه ولایت، رویداد خیابان غدیر در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هم زمان با دهه فرخنده ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم، مشهدالرضا (ع) غرق در نور و شادی است.


در همین راستا و در آستانه عید غدیر خم، صحن و سرای رضوی آذین بندی و چراغانی شده است و هم زمان با دهه امامت و ولایت، ۳۰۸ متر مربع کتیبه بزرگ مناسبتی مزین به عبارات «اشهد ان مولانا امیرالمؤمنین علیاً، ولی ا...»، «ولایه علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» و «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین» بر سر درب ایوان طلای صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و همچنین ایوان دارالسیاده صحن گوهرشاد نصب شده است.


همچنین بنر‌های آبی رنگ بر ستون‌های صحن‌های مختلف بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) چشم نوازی می‌کند. این بنر‌ها به مناسبت دهه ولایت به حدیثی از امام رضا (ع) با محوریت تبریک و تهنیت عید غدیر مزین شده است و این عید بزرگ را به محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) شادباش می‌گوید.


سراسر اماکن متبرکه رضوی نیز با ۱۳۰۰ متر ریسه رنگی چراغانی شده است و نصب چراغ LED بر روی ستون‌های نوری صحن پیامبر اعظم (ص) در ۱۶۸۰ متر، از دیگر برنامه‌های اداره روشنایی حرم مطهر رضوی در آستانه عید غدیرخم به شمار می‌آید. اجرای متن نمایشی با مضامین «عید سعید غدیر خم مبارک»، «یا باب الحوائج» و «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» بر روی چراغ‌های نصب شده در باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) صحن پیامبر اعظم (ص) نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.


اجرای خیابان غدیر در مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از برگزاری رویداد خیابان غدیر در دهه ولایت خبر داد. به گفته سیدمجتبی منتظری، این‌طرح با هدف ترویج شعائر دینی و تقویت نشاط اجتماعی در دهه ولایت توسط مناطق شهرداری برگزار می‌شود.


وی افزود: آغاز این‌رویداد از سوم تا ۵ مرداد‌ماه در مناطق سیزده‌گانه تعیین شده است و ویژه‌برنامه‌های آن از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در فضای آزاد برگزار خواهد شد. همچنین غرفه‌های کودک، نذر فرهنگی با موضوع ایتام، اهدای عضو، کتاب و اهدای خون، مشاوره (با حضور مشاور یا روان‌شناس خانواده)، مشاوره سلامت با مشارکت مرکز بهداشت منطقه، اجرای نمایش عروسکی با تناسب موضوعی و... بخشی از رویداد‌های خیابان غدیر در مناطق است.


۲۳۰ هزار متر ریسه نوری در شهر

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از ارائه خدمات گسترده به زائران و مجاوران رضوی، هم زمان با دهه پر خیر و برکت ولایت در شهر و نورپردازی منظر شبانه با استفاده از ۲۳۰ هزار متر ریسه نوری خبر داد.


سید محسن رهنمایی افزود: ۳۴ المان شمسه ویژه تبریک دهه ولایت در نقاط مختلف شهر جانمایی و بالغ بر ۱۳۰۰ عدد از پرچم‌های موجود در عرشه پل‌ها و میدان‌های شهر با استفاده از پرچم‌های الوان، مزین شده است.


وی ادامه داد: اکران بیش از ۱۵۰ نماد نوری خورشیدی با موضوع تبریک دهه ولایت، اکران طرح ویژه تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۰۶ چراغ گوبو و اکران ۴۰ عدد نماد نوری «یا علی» در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی بخشی از اقداماتی است که در این ایام در شهر در دست انجام است.


از خیابان غدیر تا جشن‌های ولایت

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه ولایت باید در شأن و بزرگی نام قربان و غدیر باشد، افزود: از جمله برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه ولایت و امامت می‌توان به عرفه با شهدا (برگزاری برنامه عرفه در مزار شهدا)، مثل ابراهیم (قدردانی از ۵۰ پدر شهید ارتش جمهوری اسلامی)، پاتوق سرود (۱۰۰۰ اجرا)، نمایشگاه موضوعی غدیر (برگزاری نمایشگاه موضوعی و مفهومی در کوه پارک) و کاروان شادی (آذین بندی ۵ تریلی برای ۵ شب اجرا) اشاره کرد.


یوسف اسماعیل زاده افزود: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، اکران قاب‌های دهه ولایت، بزم کودکانه (تولید و توزیع محصولات ویژه کودکان)، خیابان غدیر (فضاسازی، غرفه آرایی و برگزاری رویداد‌های میدانی با موضوع غدیر در معابر اصلی مناطق سیزده گانه)، جشن‌های محلی ولایت (برگزاری ۵۰۰ جشن محلی با مشارکت تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی و جشن‌های بزرگ شهری) و برگزاری جشن‌های شهری عید غدیر و قربان با همکاری تشکل‌ها انجام می‌شود.


وی ادامه داد: کاروان خودرویی (همراه با ۱۵ هزار پرچم خودرویی، ۱۰۰۰ پرچم الوان و ۵۰۰۰ بادکنک)، جشنواره منزل آرایی (محله آرایی و مسجدآرایی)، نورافشانی شهری (نورافشانی در شب و شام عید غدیر ساعت ۲۱ در سه شب) و آذین بندی شهری (به همراه آذین بندی ویژه خیابان‌های مزین به نام حضرت علی (ع) از دیگر برنامه‌های مهم به شمار می‌آید.


اجرای جشن در ۵۴۵ هیئت مذهبی استان

غروب شنبه نیز مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت برگزار شد. دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان در این مراسم بیان کرد: هر‌گاه تشکل‌های مردمی و فرهنگی در رأس امور قرار گرفتند، جلوه‌های اثرگذاری‌اش را در کشور شاهد بودیم. حجت‌الاسلام سعید آخوندی گفت: در جشن‌های عید غدیر علاوه بر قلب‌ها و دل‌های مردم، مسئولان و ارگان‌ها نیز به‌هم نزدیک شده‌اند و با این‌همبستگی جریان‌های ضدفرهنگی خنثی می‌شود.


برگزاری ۴۰۰۰ برنامه غدیری در مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این مراسم بیان کرد: ۴۰۰۰ عنوان برنامه در شهر از عید قربان شروع شده است و تا شام عید غدیر ادامه دارد.


منتظری گفت: هزار سرود در ون‌ها با عنوان پاتوق سرود و ۵ تریلی آذین‌بندی‌شده برای کارناوال‌های شادی، خیابان غدیر، نمایشگاه غدیر در کوه‌پارک، ۱۴ جشن بزرگ شهری با ظرفیت ۱۰ هزار نفر برگزار می‌شود.


در همین مراسم رئیس هیئات مذهبی مشهد نیز بیان کرد: در شب و روز عید غدیر ۵۴۵ هیئت مذهبی در استان -که ۴۳۵ هیئت آن در مشهد هستند- مراسم جشن را برگزار می‌کنند.


سیدمهدی طباطبایی درباره اقدامات مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یک میلیون و ۱۱۰ هزار وعده غذا در ظهر روز غدیر توسط هیئات طبخ ومیان نیازمندان حاشیه شهر توزیع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->