تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

بستری ۱۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی مشهد

  • کد خبر: ۳۶۲۸۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
بستری ۱۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی مشهد
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وب دا، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: علاوه بر ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمات سطح یک را ارائه می دهند.

وی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ۱۵ درمانگاه نیز خدمات سطح دو را به بیماران مراجعه کننده و یا ارجاع شده از سطح یک ارائه می دهد خاطر نشان کرد: در این مراکز علاوه بر حضور متخصصین و مشاورین عفونی و داخلی، خدمات تصویربرداری نیز به بیماران ارائه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مناسب و متمرکز به بیماران کووید۱۹ در حال حاضر بیمارستان شریعتی با ۱۰۰ تخت و بیمارستان امام رضا(ع) با ۷۰۰ تخت و تعدادی از تخت های بستری و مراقبت های ویژه بیمارستان قائم (ع) به این امر اختصاص یافته است افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از اواسط خرداد ماه، تعداد بیماران مراجعه کننده در دو حوزه سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه رشدی چشمگیر داشته است تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر ۲۰ درصد از بیماران بستری غیر بومی مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

راه اندازی سامانه ۱۹۱ 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۱ و ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان بر اساس چک لیست های استاندارد به همت روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: ارائه مشاوره های تلفنی کارشناسان این مرکز به شهروندان از حضور و مراجعه غیر ضروری شهروندان جلوگیری نموده است و بر اساس بررسی های انجام شده روزانه به طور میانگین به یک هزار تماس تلفنی پاسخ داده می شود.

دکتر بدیعی خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم در حال حاضر میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان مرجع کرونا دانشگاه کاهش یافته است اما میزان مراجعه به کلینیک های سطح دو افزایش یافته است.

مشارکت بخش خصوصی در تامین نیروی پرستار

دکتر بدیعی با اشاره به مشارکت و همکاری مستمر بخش خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای مبازره با کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ درصد از پرستاران بخش خصوصی به مراکز مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام شدند که این امر نقش موثری در کاهش فشار کاری پرستاران و افزایش خدمات رسانی به بیماران داشته است.

وی با بیان اینکه با حمایت آستان قدس رضوی بیمارستان رضوی نیز به ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی با کد ۷۲۴ اختصاص یافت و در این راستا نقش موثری به بیماران اعزامی از مناطق مختلف استان داشته است تصریح کرد: همچنین ۴ بیمارستان خصوصی و خیریه نیز در دور نخست کرونا به خدمات رسانی به بیماران سکته قلبی با کد ۲۴۷ اختصاص یافت.

راه اندزی مرکز تکمیل درمان بیماران کرونایی در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی مراکز تکمیل درمان بیماران کرونایی در مشهد مقدس با همکاری بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: در این مراکز بیمارانی که نیاز به قرنطینه در منزل دارند اما شرایط نگهداری از انها وجود ندارد به این مرکز هدایت می شوند ضمن اینکه بیمارانی که دوران بیماری را در بیمارستان طی کرده اند نیز برای طی دوره نقاهت به این مرکز منتقل می شوند.

دکتر بدیعی تصریح کرد: اجرای طرح پرستاری در منزل نیز از دیگر اقداماتی است که با همکاری ۱۷ مرکز خدمات پرستاری  در این دانشگاه به اجرا در امده است.

بررسی نقاط قوت و ضعف  تمامی مراکز درمانی 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده در مناطق زیر پوشش، تمامی مراکز درمانی فعال در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی واقع در کلان منطقه ۹ کشور مورد بازدید، ارزیابی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->