صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کرونا؛ این قسمت کنکور ارشد

  • کد خبر: ۳۷۵۸۶
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
فردا و جمعه با رعایت کامل پروتکل ها، آزمون کارشناسی ارشد در کشور برگزار می‌شود
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ بعد از برپایی آزمون دکتری در چند روز گذشته، حالا نوبت به برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد رسیده است تا این بار وزارت علوم آب پاکی را روی دست خیلی از مخالفان برپایی این تورنمت علمی بریزد و پس از آن نیز بستر را برای آزمون سراسری کارشناسی که شامل حجم زیادتری از متقاضیان ورود به دانشگاه هاست در اواخر همین ماه مهیا کند.
 
آخر این هفته، یعنی پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ مرداد)، دانشگاه‌های فردوسی و آزاد مشهد در کنار تعدادی از مراکز آموزش عالی واقع در این شهر میزبان متقاضیانی هستند که می‌خواهند از غول کرونا و کنکور به یک باره عبور کنند و به جمع فوق لیسانسه‌های این کشور بپیوندند. البته به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، روند آزمون گیری از متقاضیان این دانشگاه یک روز بیشتر از دانشگاه‌های دیگر انجام می‌شود.


داوطلبان مشکوک در کلاس جداگانه

عادل سپهر در گفتگو با شهرآرا با اشاره به برپایی آزمون کارشناسی ارشد در این دانشگاه در روز‌های ۱۶ تا ۱۸ مردادماه امسال گفت: از امروز (چهارشنبه) روند ضدعفونی کردن کلاس‌های درس و محیط‌های برپایی این آزمون آغاز می‌شود و تمامی پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر وزارت علوم در این مجموعه رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیال متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد و خانواده هایشان از رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه فردوسی مشهد راحت باشد، گفت: حتی برای متقاضیان مشکوک به کرونا نیز تمهیداتی اندیشیده شده است تا در کلاسی مجزا و به صورت تنها به پرکردن پاسخ نامه اقدام کنند؛ کاری که در خلال برگزاری آزمون دکتری این دانشگاه نیز صورت گرفت و حتی برای برخی از داوطلبان بستری در بیمارستان، پرسش نامه‌های موجود را به این مراکز انتقال دادیم.

وی از فاصله گذاری‌های اجتماعی مورد نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم نیز سخن گفت و ادامه داد: این فاصله گذاری به صورت جدی پیگیری می‌شود و خوشبختانه به دلیل وجود کلاس‌های متعدد و بلند بودن سقف دانشکده‌های این دانشگاه، نگرانی از فضا و جانمایی داوطلبان وجود ندارد.


با حداکثر فاصله

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد در برپایی آزمون‌های سراسری نیز در گفتگو با ما با اظهاراتی مشابه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روند برپایی این آزمون گفت: حتی از پروتکل‌های مورد نظر وزارت علوم نیز جلوتریم، به طوری که برای دانشگاه‌ها فاصله‌ای حدود یک متر و ۶۰ سانتی متر تعیین شده است، اما اکنون در برخی از کلاس هایمان این فاصله به یک متر و ۸۰ سانتی متر هم می‌رسد.

محمد رستگارمقدم با بیان اینکه برای برپایی آزمون کارشناسی ارشد در روز‌های پنجشنبه و جمعه میزبان روزانه ۱۰۰۰ داوطلب در این دانشگاه هستیم اظهار کرد: از طرفی تمهیدات لازم برای ورود داوطلبان به دانشگاه از حیث اقدامات بهداشتی و تب سنجی انجام می‌شود و هیچ فردی نمی‌تواند بدون پوشش ماسک وارد محوطه برپایی آزمون شود؛ از طرفی دیگر به گفته معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنکور طی جلساتی که با مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار شده، تدوین و ابلاغ شده است.


ابلاغ پروتکل بهداشتی کنکور به دانشگاه‌ها

محسن فرهادی افزود: اساس این پروتکل‌ها رعایت مسائل ساده بهداشتی است که کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما رعایت آن‌ها نیازمند دقت و نظارت کافی است.


تشکیل هیئت ۱۳ نفره برای نظارت بیشتر

از سویی دیگر سخن گوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل هیئتی ۱۳ نفره از تعدادی از نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری خبر داده است.

به گفته احمدحسین فلاحی، ۲ شب گذشته جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و علوم، رؤسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل وزارت بهداشت تشکیل و تصمیم بر آن شد که کنکور سراسری در موعد مقرر، یعنی اواخر مردادماه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار
شود.

وی ادامه داد: تأکید بر این است که از ۱۰۰ درصد فضای اختصاص داده شده برای برگزاری آزمون تنها ۲۰ درصد استفاده شود، یعنی اگر گنجایش یک سالن ۱۰۰ نفر باشد، تنها باید با حضور ۲۰ داوطلب آزمون برگزار شود. همچنین جلوگیری از حضور خانواده‌ها در مراکز آزمون نیز مورد تأکید قرار گرفته است.


خدمات دهی تمام قامت اتوبوس رانی به کنکوری‌ها

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز از سرویس دهی تمام خطوط اتوبوس در روز‌های برگزاری کنکور سراسری و ارشد خبر داد. سعید حسینقلی زاده مقدم اظهار کرد: با توجه به قطعی شدن تاریخ برگزاری کنکور سراسری در روز‌های پایانی هفته جاری و هفته منتهی به آخر مردادماه، تعطیلی سرویس دهی ناوگان خطوط سازمان اتوبوس رانی در روز‌های جمعه هر ۲ هفته و روز شنبه مصادف با عید سعید غدیر در شیفت صبح لغو شده است.
 
وی افزود: سرویس دهی اتوبوس‌ها در تمامی خطوط از اول وقت صبح تا پایان ظهر در روز‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و سراسری برقرار خواهد بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.