صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی، برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی در شهرهای این استان ممنوع است.

امیرعلی قاسمی‌مقدم/شهرآرانیوز- حسن جعفری در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و باید توصیه‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: خوشخبتانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم فهیم استان، در برخی شاخص‌ها از جمله تعداد مراجعه‌کنندگان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا شاهد روند کاهشی هستیم که البته ممکن است ناپایدار و شکننده باشد.
دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی تصریح کرد: مقرر شد محدودیت‌هایی که پیش از این، بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا برای مشاغل سطح۳ و ۴ اعمال شده بود تا پایان هفته جاری تداوم پیدا کند.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی، برای تعادل‌بخشی میان حفظ سلامت مردم و برگزاری مطلوب مراسم عزاداری امام‌حسین(ع)، دستورالعمل‌های مربوط تشریح و نقطه‌نظرهای مدعوین هم دریافت شد.


جعفری از تشکیل کارگروه مراسم عزاداری در ذیل ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: این کارگروه با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شد و وظیفه آن صدور مجوزهای مربوط، نظارت بر مساجد و تکایا و اقناع‌سازی هیئت‌های مذهبی خواهد بود.


وی تصریح کرد: مراسم‌های عزاداری ایام محرم باید در فضای باز برگزار شود و ضمن پرهیز از تجمعات گسترده، دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا به‌صورت دقیق اجرا شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سقف زمان برگزاری مراسم‌های عزادارای ۲ساعت خواهد بود، تأکید کرد: استفاده مستمر عزاداران از ماسک، لغو مراسم‌های بومی عزاداری و ممنوعیت حضور هیئت‌های مذهبی به‌صورت دسته‌جمعی در حرم مطهر رضوی از دیگر موضوعات تأکیدشده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بوده است.


وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی، برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی در شهرها ممنوع است و با متخلفان طبق دستورالعمل‌ها، رفتار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.