صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شاسی بلند بی ام و هیدروژنی تا سال2022 به بازار می‌آید

  • کد خبر: ۳۸۴۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
با اعلام مدیر کمپانی بی ام و، نمونه‌ای هیدروژنی از شاسی‌بلند جدیدX5 ساخته می‌شود و تا دوسال دیگر به باز خواهد آمد.
به گزارش شهرآرانیوز، این خودرو هیدروژنی دارای پیل سوختی است که ۱۷۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. استفاده از پیل سوختی در جهان به عنوان سوختی بسیار پاک شناخته می‌شود که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن سبب تولید الکتریسیته شده و به جای دود مضر، آب باقی می‌گذارد.
 

علاوه بر این، شاسی‌بلند هیدروژنی بی‌ام‌و مجهز به موتور الکتریکی هم هست که ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت دارد. بدین ترتیب شاسی‌بلند جدید بی‌ام‌و ۳۷۴ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. تویوتا و بی ام و ۷ سال است که روی پروژه‌های پیل‌سوختی همکاری می‌کنند و نتیجه این همکاری تولید اولین شاسی‌بلند هیدروژنی بی‌ام‌و و خودرو جدید میرای تویوتا است که سال آینده عرضه خواهد شد. مزیت خودرو‌های هیدروژنی نسبت به مدل‌های الکتریکی در شارژ سریع چند دقیقه‌ای آن‌ها و پیمایش مسافت بیشتر با هر بار شارژ است.
 


تنها نقطه ضعف این خودروها، اما در کمبود ایستگاه‌های شارژ و قیمت بالای فناوری پیل سوختی است که با حمایت دولت‌ها این مشکل می‌تواند برطرف شود. در حال حاضر کشور آلمان طرحی برای توسعه صنایع وابسته به انرژی هیدروژنی در دست بررسی دارد و چین هم تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودرو‌های هیدروژنی را به بیش از یک میلیون دستگاه خواهد رساند. همچنین ژاپن و کره‌جنوبی افزایش بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو هیدروژنی را در برنامه‎های خود دارند.
 
منبع:همراه مکانیک
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.