حرکت BMW به سمت خودرو‌های سبز

  • کد خبر: ۳۷۴۳۳
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
حرکت BMW به سمت خودرو‌های سبز
صنعت خودرو جهان در آستانه یک تغییر بزرگ قرار گرفته است، زیرا بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه در حال فاصله گرفتن از موتور‌های بنزینی و درون‌سوز و تولید مدل‌های جدید با پیشرانه‌های سبز الکتریکی هستند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ صنعت خودرو جهان در آستانه یک تغییر بزرگ قرار گرفته است، زیرا بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه در حال فاصله گرفتن از موتور‌های بنزینی و درون‌سوز و تولید مدل‌های جدید با پیشرانه‌های سبز الکتریکی هستند. شرکت خودرو سازی یکی از این شرکت‌هاست که برنامه‌های جامعی برای ورود به بازار خودرو‌های برقی تدوین کرده است.

پیش‌تر این شرکت آلمانی تأیید کرده بود نسل بعدی سری ۷ دارای نسخه‌ای تمام‌الکتریکی خواهد بود. حالا خبر می‌رسد نسل آینده سری ۵ و کراس‌اوور X۱ نیز در کنار نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی شارژی، با موتور تمام‌الکتریکی هم به فروش خواهد رسید و موتور آن ۲۸۲ اسب بخار قدرت دارد و توسط باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

برقی‌سازی مدل‌های مختلف ب‌ام‌و بخشی از سیاست کاهش میزان آلایندگی هر سری محسوب می‌شود. بر اساس این راهبرد، تا سال ۲۰۳۰ آلایندگی هر مدل در چرخه عمر خود باید دست‌کم به میزان یک‌سوم کاهش پیدا کند. به همین دلیل، این خودروساز در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳، ۲۵ مدل هیبریدی و الکتریکی معرفی کند.

سری ۷ اولین محصول ب‌ام‌و است که با ۴ نوع پیشرانه مختلف (بنزینی، دیزلی، هیبریدی و تمام‌الکتریکی) راهی بازار می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسل جدید این سدان پرچم‌دار تا سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.
به گفته مدیران بی‌ام‌و، نسخه استاندارد بنزینی و دیزلی نسل بعدی سری ۵، X۱ و ۷ به فناوری هیبرید نرم چهل‌وهشت‌ولتی مجهز خواهند شد تا میزان CO۲ خروجی از اگزوز آن‌ها تا بیشترین حد ممکن کاهش یابد. تا پایان سال ۲۰۲۱ گروه ب‌ام‌و تعداد مدل‌های برقی خود را به عدد ۵ خواهد رساند. این مدل‌ها شامل i۳، iX۳، i۴، iNext و مینی‌کوپر SE می‌شوند.

خودروساز آلمانی تلاش‌های خود را برای سازگاری با قوانین مربوط به میانگین CO۲ خروجی از اگزوز کل محصولات ادامه می‌دهد. این شرکت فروش ۷ میلیون خودرو برقی تا سال ۲۰۳۰ را هدف‌گذاری کرده است. از این تعداد حدود دوسوم باید به موتور تمام‌الکتریکی مجهز باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->