صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۱۱ درصدی طلاق در ۴ ماهه نخست امسال

  • کد خبر: ۳۸۶۳۲
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مدیر کل ثبت اسناد واملاک از ثبت ۵ هزار و ۲۴۲ واقعه طلاق در ۴ ماهه نخست سال جاری با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود در همین مدت ۱۷ هزار و ۴۲ واقعه ازدواج نیز در دفاتر رسمی ازدواج استان به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسن بهادر مدیر کل از حذف طلاق نامه‌های فیزیکی و صدور الکترونیکی سند طلاق توسط دفاتر رسمی طلاق در استان از اواخر مرداد ماه امسال خبر داد و گفت میزان طلاق‌های ثبت شده خراسان رضوی در سال جاری ۱۱ درصدی کاهش داشته و این مهم با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در سال‌های اخیر و اقدامات انجام شده از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، انجام آزمایشات ژنتیک برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول و داشتن خانواده‌ای سالم و همچنین کلاس‌های مشاوره قبل از طلاق حاصل گردیده است.


وی افزود استان خراسان رضوی حدود ۹.۷ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده که از این حیث پس از تهران رتبه دوم کشور را داراست.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک در ادامه با اشاره به کاهش یک درصدی میزان ازدواج در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل گفت ۱۷ هزار و ۴۲ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد از کل ازدواج‌های کشور را شامل می‌شود و پس از تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

بهادر ادامه داد در از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان مشهد شاهد ثبت ۹ هزار و ۳۲۳ واقعه ازدواج و ۳ هزار و ۱۹۰ واقعه طلاق بوده ایم و پس از شهرستان مشهد به ترتیب نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار دارای بیشترین آمار ازدواج استان و کلات، مه ولات و خواف نیز دارای کمترین واقعه طلاق ثبت شده در استان بوده اند.

محمد حسن بهادر خاطر نشان کرد نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان مشهد ۳ به یک می‌باشد که به طور متوسط به ازای هر ۳ ازدواج یک طلاق ثبت می‌گردد وی در پایان این را هم گفت که این میزان در شرستان خواف یک طلاق به ازای هر ۱۶ ازدواج می‌باشد و در شهرستان‌های تایباد، تربت جام و سرخس از هر ۶.۵ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

گفتنی است در استان خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ ددفتر رسمی طلاق وجود دارند که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌نماید.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.