صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است: آزادسازی سهام عدالت چشم‌اندازی جدید پیش‌روی بازار سرمایه قرار گرفت و رشد و عمق بازار را دو چندان کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن قالیباف اصل در آیین پایانی چهارمین جشنواره بورس با اشاره به نقش اول رسانه‌ها در صحنه بازار سرمایه کشور گفت: از ابتدای سال پنج میلیون کد معاملاتی به خانواده بازار سرمایه اضافه شد و تعداد کد‌ها از ۱۰ میلیون ابتدای سال به ۱۵ میلیون رسید.

وی افزود: جمعیت ۴۵ میلیون نفری به جمع سهامداران بورسی اضافه شد و در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به امر آموزش و فرهنگ‌سازی توجه شود و یکی از بهترین ابزار‌ها برای افزایش آگاهی و انتقال دانش تخصصی به جامعه، رسانه است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیرمستقیم افراد غیر حرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات، مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز و مواردی از این دست مفاهیمی است که بار انتقال آن به آحاد جامعه، بر دوش رسانه‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: امروز مالکین سهام عدالت، جامعه بزرگ مخاطبین رسانه‌ها قرار دارند، اما بسیاری از آن‌ها اطلاعات کافی در زمینه بازار سرمایه ندارند و انتقال دانش و آگاهی به این بخش از افراد جامعه نیز بر دوش رسانه است.

رییس سازمان بورس گفت: کار رسانه و خبر شبانه روزی و سخت است و نمی‌توان از زحمات اصحاب رسانه به ویژه افراد فعال در حوزه تخصصی بازار سرمایه قدردانی کرد، اما برگزاری جشنواره ها، پیام همراهی نهاد ناظر بازار سرمایه با خبرنگاران است.
 
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.