بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

علت تاخیر در واریز وجه فروش سهام عدالت از سوی بانک‌ها

  • کد خبر: ۳۹۲۷۱
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
  • ۱
علت تاخیر در واریز وجه فروش سهام عدالت از سوی بانک‌ها
مدیر عامل بانک صادرات با بیان اینکه بانک‌ها دخالتی در فروش سهام عدالت ندارند و تنها واسطه‌ای بین مردم و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، توضیحاتی درباره روند فروش سهام عدالت در بانک‌ها و دلیل تاخیر در واریز وجه فروش آن ارائه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مدتی پس از آزادسازی سهام عدالت شرایط فروش آن برای مشمولان این سهام که مدیریت مستقیم سهام عدالت خود را انتخاب کرده بودند، فراهم شد که حدود دوماه از امکان فروش ۳۰ درصد و بیش از یک هفته از امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای این افراد گذشته است.  

اما موضوع حائز اهمیت در این زمینه تاخیر در واریز وجه فروش سهام عدالت یا واریز مبلغی کمتر از ارزش واقعی آن است که مشمولان این سهام با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ تا جایی که حتی صدای اعتراض سهامداران بورسی از نحوه فروش سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها بلند شود تا این امر موجب شد شاخص کل بورس روندی منفی به خود گیرد و برخی سهم‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت ریزشی شود.

وزیر اقتصاد نیز در پاسخ به مشکلات ایجاد شده در فروش سهام عدالت اینگونه توضیح داد که هیچ بانکی اجازه ندارد، کمتر از ارزش بازار بورس سهام عدالت را خریداری کند بلکه سهامداران می‌توانند متناسب با شرایط بازار و به موجب فرمول تعیین شده سهام عدالت خود را به بانک‌ها بفروشند.

به گفته دژپسند احتمالا اشتباهی در محاسبات ارزش بازار بورس صورت می‌گیرد و این موضوع موجب تاخیر در واریز پول خرید سهام عدالت می‌شود.

علاوه براین، وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز اعلام کرد: فروشندگان سهام عدالت که در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان با تأخیر غیرمعمول مواجه شده‌اند، برای پیگیری مراتب به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه اطلاع دهند.

اکنون حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ضمن اعلام اینکه تقریبا روزی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان تقاضا برای فروش سهام عدالت توسط مشتریان این بانک داشته است، توضیحاتی درباره روند فروش سهام عدالت در بانک‌ها و دلیل تاخیر در واریز وجه فروش آن ارائه کرد.  

طبق گفته مدیرعامل بانک صادرات متقاضی فروش سهام عدالت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می‌کند که یک سوم سهام خود را می‌خواهد بفروشد، سپس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به بانک می‌گوید که به عنوان مثال یک میلیون تومان از سهام را بفروشد. در مرحله بعدی بانک مبلغ فروخته شده به این سازمان اعلام می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی‌ می‌گوید که بانک چه مبلغی از فروش را به حساب متقاضی واریز کند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها دخالتی در فروش سهام عدالت ندارند، گفت: متقاضیان با مراجعه به بانک و پس از اعلام مشخصات خود و پر کردن فرم مرتبطه، اطلاعات آن‌ها به کارگزاری و سپرده‌گذاری مرکزی منتقل و تقاضای فروش آن‌ها بررسی می‌شود.  

صیدی درباره اینکه برخی از مردم درخواست فروش سهام عدالت خود را به بانک‌ها داده‌اند، اما پاسخی دریافت نکرده‌اند یا وجه کمتری برای آن‌ها واریز شده است، توضیح داد: علت این امر مربوط به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بوده که اعلامی در این زمینه نداشته است، زیرا بانک‌ها اطلاعاتی از میزان سهام و جزئیات آن ندارند و تنها واسطه‌ای بین مردم، کارگزاری و سپرده‌گذاری مرکزی هستند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
صبریه متقیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
سلام دو ماه پول ویزیت نکردن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->