صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه کشور عمان در گفتگو با همتای خود در رژیم اشغال گر قدس بر ضرورت تحقق صلح عادلانه و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان روز دوشنبه طی تماس تلفنی با گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای از انجام این تماس تلفنی خبر داد. طبق این بیانیه وزیر عمان با جبریل الرجوب دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین نیز تلفنی گفت‌وگو کرد.

بن علوی در جریان این گفت‌وگو بر ضرورت تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی در خاورمیانه و نیز از سرگیری مذاکرات صلح و تحقیق خواسته‌های مشروع مردم فلسطین برای تشکیل دولت مستقل‌شان به پایتختی قدس شریقی تاکید کرد.

 این در حالی است که وزیر خارجه امارات دیروز و به دنبال آغاز روابط دیپلماتیک میان این کشور با رژیم صهیونیستی با همتای اسرائیلی خود برای نخستین بار تلفنی گفت‌وگو کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.