صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رونمایی از نسخه فیس‌لیفت پورشه پانامرا ۲۰۲۱

  • کد خبر: ۴۰۷۷۱
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۸
شرکت پورشه پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، از نسخه فیس‌لیفت پانامرا رونمایی کرد. این نسخه که اکنون رکورددار بهترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ برای مدل‌های تشریفاتی محسوب می‌شود، با پیشرانه‌های ارتقا یافته وارد میدان شده تا بیش از پیش عرصه را بر رقبا تنگ کند.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق روال مرسوم در بین خودروسازان آلمانی، پورشه پانامرا ۲۰۲۱ روندی تکاملی را طی کرده و خبری از تغییرات ظاهری فراوان در آن نیست. بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی ظاهری این نسخه که مشابه آن در سایر محصولات اخیر پورشه دیده شده، چراغ‌های عقب سرتاسری است.
 


در نمای روبرو تمامی تریم‌های مختلف پانامرا ۲۰۲۱ به صورت استاندارد با پکیج اسپرت دیزاین (SportDesign) به فروش خواهند رسید. مشتریان می‌توانند این پکیج را که قبلا به عنوان یک آپشن قابل انتخاب بود، با تزئینات فیبرکربنی سفارش دهند.
 

پورشه چند رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی جدید را نیز برای فیس‌لیفت پانامرا در نظر گرفته است. در نسخه توربو S ورودی‌ها هوا رشد ابعاد داشته و اینک بزرگ‌تر هستند. به منظور ایجاد تمایز بین پانامرا و دیگر مدل‌های تولیدی، طراحان پورشه از گرافیکی خاص در چراغ‌های اصلی جلو استفاده کرده‌اند.
 


برای اینکه غرش‌های موتورV8 فراگیرتر از قبل شود، در سیستم اگزوز پانامرا ۲۰۲۱ بازنگری شده و شاهد بکارگیری نمونه‌ای بزرگ‌تر هستیم. این اگزوز در تریم GTS به صورت استاندارد عرضه می‌شود، تریم مذکور با قطعات مشکی رنگ بدنه، قاب مات چراغ‌های عقب و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی اختصاصی قابل شناسایی است.

پورشه پانامرا ۲۰۲۱ با دو رنگ جدید تولید خواهد شد که عبارتند از قهوه‌ای متالیک Truffle (قارچ خوراکی دنبلان) و قرمز گیلاسی متالیک.
 


در داخل کابین پورشه پانامرا ۲۰۲۱، فرمان قبلی با نمونه‌ای جدید جایگزین شده؛ ضمن اینکه نسخه توربو S دارای فرمان اختصاصی GT Sport است. در صورت علاقه خریداران سایر تریم‌ها نیز می‌توانند فرمان GT Sport را سفارش دهند. در این فرمان خوش‌فرم پدال‌های تعویض دنده پوششی از چرم دارند.
 


بسته به تریم، صندلی‌های جلوی پورشه پانامرا ۲۰۲۱ در ۸، ۱۴ یا ۱۸ جهت مختلف به طور برقی تنظیم می‌شوند. نسخه توربو S از این خودروی لوکس در حالت استاندارد به سیستم صوتی با کیفیت ساخت شرکت معروف Bose مجهز است. این سیستم از ۱۴ اسپیکر تشکیل یافته و ۷۱۰ وات قدرت دارد. اما اگر به هر دلیلی این سیستم صوتی نتوانست نظر مثبت مشتریان را جلب کند، آن‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافی نمونه ساخته شده توسط کمپانی Bang & Olufsen را خریداری کنند. این سیستم ۱۴۵۵ واتی دارای ۲۱ اسپیکر بوده و با یک ساب‌وور ۴۰۰ واتی داخل کابین را به سالن کنسرت تبدیل می‌کند!
 


و، اما بخش فنی؛ همانند دیگر اعضای خانواده، پرچمدار پانامرا ۲۰۲۱ هم نسخه توربو S خواهد بود. نیروبخش این نسخه همان موتور آشنای ۴ لیتری V۸ و توئین توربو است که به لطف بازنگری‌ها خروجی آن حالا به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر می‌رسد. بد نیست بدانید این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب ۷۰ و ۵۰ واحد افزایش پیدا کرده‌اند.
 


با اتکا بر این پیشرانه بسیار قدرتمند، پانامرا توربو S ۲۰۲۱ به اندازه یک دهم ثانیه چابک‌تر شده و برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت، نیازمند تنها ۲.۹ ثانیه است. شتاب‌گیری تریم تشریفاتی Executive که وزن بیشتر و فاصله محوری طولانی‌تری دارد، به اندازه یک دهم ثانیه کندتر است.

پورشه ادعا می‌کند پانامرا توربو S فارغ از نوع اتاقی که تولید می‌شود، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۹۶ مایل (۳۱۵ کیلومتر) در ساعت را دارد.
 


اینفوگرافیک پورشه پانامرا توربو S

پانامرا ۲۰۲۱ در یک نسخه جدید با نام ۴S E-Hybrid عرضه خواهد شد. پیشرانه این نسخه از نوع هیبریدی شارژی (Plug in) بوده و قلب اصلی آن را موتور ۲.۹ لیتری V۶ تشکیل می‌دهد. این موتور در همکاری با موتور برقی، ۵۵۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و قادر است در عرض ۳.۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت برساند. در مسیر مستقیم این نسخه توانایی ثبت حداکثر سرعت ۱۸۵ مایل (۲۹۸ کیلومتر) در ساعت را دارد.

خودروساز آلمانی ظرفیت باتری نسخه‌های هیبریدی شارژی پانامرا ۲۰۲۱ را به ۱۷.۹ کیلووات ساعت افزایش داده است. پیش از این نسخه‌های مذکور از باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی سود می‌بردند. استفاده از باتری حجیم‌تر به نسخه ۴S E-Hybrid اجازه می‌دهد مطابق با استاندارد WLTP تا ۳۴ مایل (۵۴ کیلومتر) مسافت را در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به روشن شدن موتور درون‌سوز طی کند.
 


اینفوگرافیک پانامرا ۴S E-Hybrid

در پانامرای ۲۰۲۱ از موتور ۳ لیتری توربوشارژ قبلی خبری نخواهد بود، چرا که آن با نمونه ۲.۹ لیتری توئین توربو جایگزین می‌شود. این موتور ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مهندسین پورشه در سیستم تعلیق پانامرا ۲۰۲۱ اصلاحاتی را انجام داده و برای بهبود کیفیت سواری کمک‌فنر‌های تطبیق‌پذیر را مجددا کالیبره کرده‌اند. علاوه‌بر این، آن‌ها میزان تیز بودن فرمان را نیز افزایش داده و از تایر‌های جدید با چسبندگی بهتر و مقاومت چرخشی کمتر استفاده نموده‌اند.

به گفته پورشه در نسخه پرچمدار توربو S، وظیفه توقف‌سازی خودرو به ترمز‌های کامپوزیت سرامیک سپرده شده است. کالیپر‌های به کار رفته در این نسخه قابل سفارشی‌سازی بوده و مشتریان می‌توانند از بین دو رنگ مشکی و زرد، رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

در ایالات متحده تمامی تریم‌های مختلف پورشه پانامرا ۲۰۲۱ با سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی به فروش خواهند رسید. در صورت پرداخت مبالغ بیشتر، این اتومبیل فول‌سایز به تجهیزات کمکی بیشتری – نظیر سیستم هداپ دیسپلی، نایت ویژن (دید در شب)، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمک به تعویض مسیر – مجهز می‌شود.

درباره قیمت پورشه پانامرا ۲۰۲۱ فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این خودرو از بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.



منبع:دیجیاتو
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.