صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مسوولان ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم اندیشیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده است و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود.


مدیریت شهری مشهد نیز به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به عزاداران حسینی در روز‌های تاسوعا و عاشورا برنامه‌های حمل و نقل و ترافیکی ویژه‌ای دارد.


مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ظهر جمعه، هفتم شهریور ماه خبر داد و گفت: از ساعت ۱۱ این روز تمام مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای تردد خودرو‌ها مسدود می‌شود.


خلیل‌الله کاظمی افزود: خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) نیز شب تاسوعا و روز‌های تاسوعا و عاشورا برای ورود هیات‌های مذهبی و خیابان نواب صفوی نیز برای خروج هیات‌ها در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری نیز انجام شده است.


کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز در باره سرویس دهی این ناوگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: بطور معمول در روز‌های تعطیل سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در خط یک ۱۰ دقیقه و در خط دو ۱۲ دقیقه است که این مدت در روز‌های تاسوعا و عاشورا به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مترو کاهش یافته و سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری مشهد در روز تاسوعا هفت دقیقه و در روز عاشورا ۶ دقیقه خواهد بود.


وحید مبین مقدم افزود: سرفاصله زمانی خط دو نیز در روز‌های تاسوعا و عاشورا ۱۰ دقیقه خواهد بود که در صورت افزایش تقاضای سفر قطار فوق‌العاده به خطوط اعزام خواهد شد.


وی ادامه داد: ناوگان قطارشهری در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا ۲۲ سرویس‌دهی خواهد کرد.

 

سرویس‌دهی اتوبوسرانی در روز تاسوعا

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در خصوص سرویس‌دهی این ناوگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: ناوگان اتوبوسرانی به منظور کاهش شیوع کرونا در تعطیلات رسمی و روز‌های جمعه سرویس‌دهی نمی‌کند، اما هشتم شهریور ماه و در روز تاسوعای حسینی سرویس‌دهی این ناوگان در تمامی خطوط مانند روز‌های عادی انجام خواهد شد.


عباس اتحادی افزود: اتوبوسرانی شهرداری مشهد در روز عاشورای حسینی سرویس‌دهی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: عملیات ضد عفونی این ناوگان به صورت مستمر انجام می‌شود و استفاده از ماسک نیز برای شهروندان ضروری است.


سرویس‌دهی ۲ هزار تاکسی در محدوده حرم مطهر رضوی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز از آمادگی ۲ هزار دستگاه تاکسی بی سیم در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای خدمات رسانی به شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورا خبرداد.


احمد محبی افزود: علاوه بر آن ۴۰ نفر نیروی نظارتی با ۲۰ خودرو گشت بازرسی در این دو شب در محدوده حرم مطهر رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.