به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز

  • کد خبر: ۴۳۰۸۰
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: پیش از کرونا در روز‌های عادی به‌صورت روزانه ۲۴۰ هزار مسافر از طریق خطوط قطار‌شهری جا‌به‌جا می‌شدند که این تعداد پس از شیوع ویروس کرونا در روز‌های عادی به ۹۰ تا ۱۱۰ هزار مسافر کاهش پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مترو مشهد دارای ۳۸ کیلومتر خط فعال است که ۲۴ کیلومتر آن مربوط به خط یک و ۱۴ کیلومتر آن متعلق به خط ۲ است که حدود یک کیلومتر از خط ۲ هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های مسافری فعال نیز ۳۶ ایستگاه است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در خط یک و ۱۲ ایستگاه در خط ۲ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در بهره‌برداری از خطوط مترو مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: یکی از این مشکلات، تغییرات نرخ ارز است که این موضوع هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی را به‌شدت افزایش داده و بهره‌رداری را با مشکل مواجه کرده است.
مبین مقدم خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات موجود می‌توان به یکی تحریم‌ها اشاره کرد که تهیه برخی قطعات و لوازم خاص را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصین داخلی و مهندسین جوان شرکت، موفق شده ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو گام‌های بسیار اساسی و عملی برداریم که از این راه صرفه‌جویی‌های میلیاردی نیز حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع مترو شهر مشهد موفق شده است با تمام مشکلات موجود، در سال ۲۰۱۳ جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری و در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه بین‌المللی دیگری را از اتحادیه حمل و نقل عمومی جهانی (UITP) در بخش تعالی سازمانی و عملیاتی دریافت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->