صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۰ خیابان مشهد پیاده راه می‌شود

  • کد خبر: ۴۱۶۲
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد از آغاز مکان‌یابی خیابان‌های مستعد شهر برای پیاده راه شدن به منظور برگزاری رویداد‌های مهم ملی و مذهبی خبر داد.

 نجمه سرباز - شهرآرانیوز ، محمدهادی مهدی نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بر اساس تصمیمی که بین سه کمیسیون عمران و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی در خصوص فعال سازی پیاده راه‌ها اتخاذ شده، گفت: قرار بر این شد تا در گام نخست مکان رویداد‌هایی برای این منظور تهیه شود. 

وی اظهارداشت: بر همین اساس، تعداد ۱۰ خیابان از خیابان‌های مستعد شهر مشهد در راستای پیاده مدار و پیاده راه شدن انتخاب شده و قرار شده ۱۰ مورد رویداد برای این خیابان‌ها تهیه شود؛ به این معنا که اگر قرار است جشن و حتی رویداد خاص مناسبتی در شهر برگزار شود، این ۱۰ خیابان دراولویت برگزاری هستند.

مهدی نیا اظهارداشت: در صدد هستیم تا در راستای آرام سازی ترافیک در این محدوده‌ها و اجرای پیاده راه گام برداریم تا درنهایت با همراهی وهمکاری خود ساکنان آن خیابان ها، به سمت آرام سازی ترافیک و ارجحیت پیاده و سواره پیش برویم.

به گفته وی، ممکن است برخی خیابان‌ها تردد خودرو در آن‌ها تعطیل شود و ممکن است هم همچنان تردد در آن‌ها ادامه داشته باشد. این مهم بستگی به استقبال و همراهی شهروندان و ساکنان این خیابان‌ها دارد.

 

خیابان کوهسنگی و خیابان طبرسی؛ دو محور فاخر در راستای پیاده راه 

در همین حال، جمشید جعفری، مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور سازمان ترافیک شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: کریدور بازار گلستان از سه راه ادبیات تا خیابان‌های دانشگاه و در نهایت تا چمران در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان کوهسنگی و خیابان طبرسی به عنوان دو محور فاخر در راستای پیاده راه در مشهد تعریف می‌شوند، افزود: علاوه بر این خیابان‌هایی از جمله دو طرف خیابان بازاررضا (ع)، کوچه شاهین فر، بازار سرشور، کوچه تعبدی، خیابان ایثار، محور خیابان حجاب در منطقه ۱۰ و خیابانی در منطقه ۵ که معروف به شلوغ بازار است در طرح پیاده راه و پیاده مدار مدنظر هستند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.