فراری از نسخهی بهروزرسانیشدهی خودرو روباز پورتوفینو با نام Portofino M رونمایی کرد که از پیشرانهای با قدرت ۶۱۲ اسببخار و جعبهدنده هشت سرعته دوکلاچه بهره میبرد.
به گزارش شهرآرانیوز،فقط سه سال از زمانی میگذرد که فراری مدل کالیفرنیا T را با پورتوفینو جایگزین کرد و هماکنون این خودرو گرندتور بهروزرسانی جدیدی دریافت میکند. این بهروزرسانی چیزی فراتر از جراحی زیبایی معمولی است؛ زیرا در زیر بدنه فلزی اسب خرامان ایتالیایی که با احتیاط تجدیدنظر شده، تغییرات درخورتوجهی وجود دارد. سرآمد این تغییرات جدید، جعبهدنده خودکار هشت سرعته دوکلاچه است. این نسخهی بهروزرسانی شده با پسوند M نامگذاری میشود که به کلمهی ایتالیایی «Modificata» اشاره دارد.
اولین باری است که فراری از جعبهدنده هشتسرعته در مدلهای کانورتیبل استفاده میکند؛ این جعبهدنده دارای ۲۰ درصد ماژول کلاچ کوچکتر و ۳۵ درصد تحویل گشتاور بیشتر نسبت به جعبهدندهی قبلی است که جایگزین آن میشود. همانطور که میدانید فراری روما (درواقع نسخه کوپه پورتوفینو) از همان جعبهدنده DCT استفاده میکند و این یکی از جدیدترین تغییرات فراری نسبت به گذشته به شمار میرود.
میتوان همین نکته را درباره افزایش درخورتوجه خروجی پیشرانه ۳/۸ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر بیان کرد که هماکنون ۲۰ اسببخار اضافی در پورتوفینو M تولید میکند. پیشرانهی این کابریوله تجدیدنظر شده اکنون ۶۱۲ اسببخار قدرت و ۷۶۰ نیوتنمتر به اندازه فراری روما تولید میکند که میزان گشتاور آن از مدل غیر M بیشتر است.
اگرچه فراری پورتوفیونو M بهعنوان مدل سطح پایه نامگذاری شده است، اما در زمینهی عملکرد هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون فقط به ۳/۴۵ ثانیه زمان نیاز دارد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۹/۸ ثانیه طی میکند و بیشینه سرعت آن نیز به ۳۲۰ کیلومتربرساعت میرسد. به عبارت دیگر زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت حدود ۰/۵ ثانیه و زمان صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت حدود ۱ ثانیه نسبت به مدل پورتوفینو کاهش یافته است. بااینحال، بیشینه سرعت نسبت به مدل اصلی هنوز هم بدون تغییر باقی میماند.
باتوجهبه اخبار منتشر شده از مارانلو، پورتوفینو M اولین مدل فراری به شمار میرود که بهطور انحصاری بهصورت آنلاین رونمایی شده و دارای برخی تغییرات بصری است تا بدنه آن جلوه تهاجمیتری به خود بگیرد. در داخل کابین صفحه Manettino با پنج موقعیت بههمراه حالت رانندگی جدید «مسابقهای» وجود دارد که عمدتا روی به حداکثر رساندن لذت رانندگی و سرگرمی در پشت فرمان متمرکز است. برای ارتقای طبیعت GT خودرو، فراری قابلیتهای اختیاری جدیدی از جمله صندلیهای تهویهدار و گرمشونده را بههمراه انواع سیستمهای پیشرفته دستیار راننده (ADAS) ارائه میدهد.
منبع:زومیت