بخش موتور اسپرت هیوندای از یک اتومبیل مسابقهای جذاب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این اتومبیل در واقع بر مبنای النترا N ساخته شده و برای شرکت در کلاس TCR رقابتهای تورینگ توسعه پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز،بخش موتور اسپرت هیوندای از یک اتومبیل مسابقهای جذاب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این اتومبیل در واقع بر مبنای النترا N ساخته شده و برای شرکت در کلاس TCR رقابتهای تورینگ توسعه پیدا کرده است.
النترا N TCR توسط تیمهای مختلف قابل خریداری است. شاید بدانید پیش از این خودرو، هیوندای موتور اسپرت i30 N TCR و ولستر N TCR را توسعه داده است. حالا احتمالا خواهید پرسید با وجود دو مدل مذکور، کرهایها با عرضه النترا N TCR چه هدفی را دنبال میکنند؟
در پاسخ به سوال فوق، هیوندای میگوید اضافه شدن النترا N TCR به جمع محصولات مسابقهای، نیازهای مشتریان از کشورهای بیشتری را پوشش میدهد. در حقیقت این خودرو برای کشورهایی تولید شده که نسخه استاندارد النترا N در آنها به فروش میرسد، از این رو مدل مسابقهای به لحاظ همخوانی با قوانین مسابقات مربوطه مشکلی نخواهد داشت.
به گفته هیوندای، النترا N TCR قبل از رونمایی رسمی به مدت سه ماه تحت ارزیابی قرار گرفته است؛ این مرحله شامل ۵۰۰۰ کیلومتر تست در چند پیست اروپایی میشود.
هنگام ساخت النترا N TCR از مهندسین خواسته شده نهایت بهرهبرداری را از طراحی و شاسی اسپرت النترای استاندارد انجام داده و آموختههای قبلی از دو مدل i30 N TCR و ولستر N TCR را به کار بگیرند. این امر سبب شده النترا N TCR از ظاهری بسیار هیجانانگیز و ایرودینامیک برخوردار باشد.
از شاخصترین ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به مواردی مثل اسپلیتر بزرگ جلویی، باله بزرگ عقب و گلگیرهای متورم که ناشی از افزایش عرض کلی هستند، اشاره کرد. هر چند هیوندای اشارهای به این امر نداشته، اما احتمالا شاهد استفاده از کیت بدنه به کار رفته در این خودرو، در نسخه خیابانی النترا N نیز خواهیم بود.
هیوندای النترا N TCR با قوانین کلاس خود کاملا سازگار است. نیروی موتور ۲ لیتری توربوشارژ، در این مدل مسابقهای به سمت محور جلو هدایت میشود. درباره مشخصات این موتور اطلاعاتی در دست نیست، ولی طبق گفته هیوندای از یکی از موتورهای جدید موجود در مدلهای خیابانی اشتقاق یافته است. وظیفه انتقال نیروی تولیدی به چرخها را همان گیربکس شش سرعته حاضر در i30 N TCR و ولستر N TCR - که به پدال شیفتر مجهز است - بر عهده دارد.
آنطور که هیوندای وعده داده، این خودرو در ماههای آتی هم کماکان در تستهای گوناگون شرکت خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامهریزیهای قبلی پیش برود، روند تحویل سفارشات تا پایان سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.
منبع:دیجیاتو