صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هرگونه قطع و هرس غیرمجاز درختان جرم است

  • کد خبر: ۴۵۷۸۷
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
براساس ماده ۴، تبصره یک، هر درخت در هر محلی با هر مساحتی باید طبق مقررات قطع شود و در غیر این صورت قطع آن ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

جانقربان-شهرآرانیوز| رئیس اداره امور اجرایی کمیسیون ماده ۷ شهرداری مشهد گفت: قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها مشمول ۸ ماده و یک آیین‌نامه اجرایی ۱۳ ماده‌ای است.


پروین فدائیان اظهار کرد: ماده یک این قانون درباره درختان و فضای سبزی است که در شهر‌ها وجود دارد. براساس این ماده هر نوع درختی که به هر دلیلی یا به هر طریقی در معابر، میادین، پارک‌ها، باغ‌ها و به‌طور کلی محل‌هایی که به تشخیص شورای شهر، باغ تشخیص داده می‌شود و در محدوده و حریم شهر باشد، بدون اجازه شهرداری امکان قلع و هرس ندارد و باید با رعایت ضوابط قلع شود.


وی افزود: شهروندان عزیز مطلع هستند که براساس ماده ۴، تبصره یک، هر درخت در هر محلی با هر مساحتی باید طبق مقررات قطع شود و در غیر این صورت قطع آن ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.


رئیس اداره امور اجرایی کمیسیون ماده ۷ شهرداری مشهد در ادامه گفت: جابه‌جایی یا هرس درختان یا هرگونه تغییر در فضای شهر نیز باید با هماهنگی و اعلام نظر کمیسیون ماده ۷ شهرداری باشد.


وی افزود: این کمیسیون طبق قانون با حضور ۳ نفر اصلی متشکل از نماینده اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد و مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری مشهد تشکیل می‌شود.


فدائیان خاطرنشان کرد: شیوه برقراری جلسات این کمیسیون نیز براساس درخواست‌هایی است که از شهروندان یا ارگان‌ها برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دریافت می‌کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.