دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

آغاز جریمه‌ خودرو‌های آلاینده از امروز ۱۲ مهرماه در مشهد + مبلغ جریمه

  • کد خبر: ۴۵۴۰۷
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
آغاز جریمه‌ خودرو‌های آلاینده از امروز ۱۲ مهرماه در مشهد + مبلغ جریمه
پس از تغییر چندماهه اجرای طرح «ال‌ای‌زی» سرانجام خودرو‌های بدون معاینه فنی اعمال قانون می‌شوند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با توجه به گزارش سیاهه انتشار آلودگی هوا در شهر مشهد، سهم خودرو‌های شخصی در ایجاد آلودگی هوای این کلان شهر بیش از ۵۱ درصد است.
 
ازاین رو دی ماه سال گذشته همه متولیان حوزه محیط زیست و ترافیک استان و شهر بسیج شدند تا با اجرای طرح LEZ (منطقه انتشار کم آلایندگی) با برخوردی قاطع مانع از ادامه تردد خودرو‌های فاقد معاینه فنی در شهر شوند.

سنبه پرزور شورای هماهنگی ترافیک استان و تأیید جریمه پنجاه هزارتومانی، اکثر خودرو‌های فاقد معاینه فنی را به صف مراکز معاینه فنی شهر کشاند، اما شیوع کرونا و ضرورت دوری از تجمع و همچنین اتصال نداشتن دوربین‌های ثبت این تخلف به سامانه راهور استان، اجرای این طرح را بار‌ها و بار‌ها به تعویق انداخت تا اینکه براساس اعلام معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، طرح LEZ رسما از ۲۵ مردادماه امسال در همه مناطق مشهد فعال شد. اکنون در حالی که حدود ۵۰ روز از شروع رسمی این طرح می‌گذرد، بررسی‌های شهرآرا حاکی از آن است که پلیس راهور در این مدت تنها به تذکر به خودرو‌های فاقد معاینه بسنده و از اعمال جریمه آن‌ها خودداری کرده است.

اوج گیری آلاینده‌های مضر در آذرماه سال گذشته برای اولین بار ۴ روز مدارس مشهد را به تعطیلی کشاند و از آنجا که آذرماه به طور معمول ایام اوج آلایندگی هواست، اهمیت اجرای تمام و کمال این طرح و لزوم برخورد قاطع و پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار تشدید آلودگی در هوای مشهد برکسی پوشیده نیست. ازاین رو به سراغ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی می‌رویم تا جزئیات اجرای طرح LEZ در شهر مشهد را جویا شویم.

مهدی سالیانی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مصوبه جدید شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) درباره تشدید برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی، به شهرآرا گفت: طرح LEZ برای برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی از ۲۵ مرداد اجرا شده است که در هفته‌های ابتدایی این طرح اقدامات به صورت ارشادی در قالب پیامک به خودرو‌های فاقد معاینه فنی بوده است. اما با توجه به مصوبه چهارشنبه هفته گذشته شورای همتا از این پس و از هفته پیش‌رو برای همه خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند اعمال قانون با جریمه نقدی انجام و پیامک آن به گوشی همراه این افراد ارسال خواهد شد.
 
سالیانی افزود: این طرح قرار بود از سال گذشته اجرا شود، اما در این مدت به تدریج از یک طرف اطلاع رسانی انجام و به شهروندان برای دریافت برگه معاینه فنی مهلت داده شد و از طرفی دیگر مراکز معاینه فنی در مشهد و شهرستان‌های استان به امکانات لازم و تعداد خطوط معاینه فنی متناسب با ظرفیت خودرو‌های فاقد معاینه تجهیز شدند.

وی بیان کرد: مبلغ اعمال قانون خودرو‌ها فاقد معاینه فنی براساس جدولی که در بانک اطلاعاتی پلیس راهور از مشخصات خودرو‌ها وجود دارد متغیر است.

اعمال قانون برای همه خودرو‌های فاقد معاینه فنی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه این اقدام با توجه به قانون هوای پاک اجرایی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل پاییز و وارونگی دما در این فصل، به منظور کنترل آلودگی هوا در شهر مشهد و جلوگیری از تشدید آن، باید کنترل‌ها بر روی خودرو‌های فاقد معاینه فنی بیشتر شود تا از پایداری آلاینده‌های مضر، به ویژه در نقاط مرکزی شهر جلوگیری شود.

سالیانی با بیان اینکه تلاش کردیم با شیبی ملایم ابتدا اطلاع رسانی و ارشاد به شهروندان صورت گیرد، سپس اعمال قانون انجام شود، گفت: هماهنگی‌های لازم برای اتصال دوربین‌ها به سایت راهور و شهرداری به درازا کشید، اما اکنون با اتصال این دوربین‌ها از اواسط تابستان برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی را با شیبی ملایم شروع کرده ایم و ازاین پس همه خودرو‌های فاقد معانیه فنی اعمال قانون خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->