صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«مهربانان» انیمیشنی سریالی است که داستان زندگی پیامبران را در ۱۳ قسمت نه‌دقیقه‌ای روایت می‌کند. در هر قسمت از این مجموعه، به زندگی یکی از پیامبران پرداخته می‌شود.
عاطفه جوینی | شهرآرانیوز - یکی از چیز‌هایی که آدم‌ها باید در ارتباط با دیگران به آن بسیار توجه کنند واکنش آن‌ها به رفتار‌های طرف مقابل است. از نظر روان‌شناسی، آدم‌های سالم معمولاً بهترین واکنش ممکن را در موقعیّت‌های مختلف نشان می‌دهند و سریع‌تر می‌توانند طرف مقابل را درک کنند. درک و همدلی یکی از چیزهایی است که باید به آن بسیار توجه کرد. حتّی اگر فکر کردیم در این خصوصیّت ضعیف هستیم، می‌توانیم از روز‌های بعد، با قرار دادن خودمان در موقعیّت‌های مختلف، واکنش‌های مختلف را تمرین کنیم تا سرانجام به درک و همدلی متناسبی درباره‌ی خودمان و دیگران دست یابیم.

«مهربانان» انیمیشنی سریالی است که داستان زندگی پیامبران را در ۱۳ قسمت نه‌دقیقه‌ای روایت می‌کند. در هر قسمت از این مجموعه، به زندگی یکی از پیامبران پرداخته می‌شود. در این اثر، داستان‌هایی از زندگی پیامبرانی، چون حضرت محمّد (ص)، حضرت عیسی (ع)، حضرت موسی (ع)، حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت داوود (ع)، حضرت ایّوب (ع) و حضرت ادریس (ع) روایت می‌شود. دوبله کار به سرپرستی اکبر منافی انجام و مجموعه برای پخش در صداوسیما تحویل مرکز صبا شده است. داستان حضرت محمّد (ص) گفتگو‌های ۲ پیرمرد یهودی را روایت می‌کند. داستان از این قرار است که ۲ پیرمرد در حال قدم زدن در خیابان هستند. ناگهان کارگری به صورت اتّفاقی با یکی از آن‌ها برخورد می‌کند و گوشت‌های توی دستش لباس مرد یهودی را کثیف می‌کند. مرد همراه شروع می‌کند به دعوا کردن با کارگر، امّا مرد یهودی از او می‌خواهد به کارگر کاری نداشته باشد و او را ببخشد. مرد همراه کنجکاو می‌شود و از مرد یهودی می‌پرسد چرا این کار را انجام داد. مرد یهودی خاطره‌ای از جوانی‌اش تعریف می‌کند و اندوهگین می‌شود. او در جوانی به دستور یکی از بزرگان یهود، هرروز مقداری از دل و روده‌ی گوسفند را برمی‌داشته و در مسیر رفت‌و‌آمد حضرت محمّد (ص) به ایشان پرتاب می‌کرده است. او آن‌قدر هرروز این کار را انجام می‌داده و هربار با لبخند پیامبر (ص) مواجه می‌شده است که کم‌کم از رفتار خود حسابی پشیمان می‌شود. خب! داستان را فعلاً تا همین‌جا نگه دارید و ادامه‌ی آن را با تماشای این انیمیشن دنبال کنید.

*شعری از سهراب سپهری
 
 
 
 



 
 
مهربانان
 
نوع اثر: سریال
 
تکنیک: سه‌بعدی
 
سال تولید: ۱۳۸۷
 
کارگردان: محمّدرضا بادکوبه
 
شرکت تولید کننده: استودیوی انیمیشن صبا
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.