صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون ۳ میلیون دانش‌آموز بدون تبلت داریم که با مشارکت خیران و از محل مسئولیت‌های اجتماعی درحال تأمین تبلت برای آن‌ها هستیم.

لیلا جانقربان| شهرآرانیوز، دکتر سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ما  گفت: اکنون ۳ میلیون دانش‌آموز بدون تبلت داریم که با مشارکت خیران و از محل مسئولیت‌های اجتماعی درحال تأمین تبلت برای آن‌ها هستیم.


دکتر حسینی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های مدارس در بستر شبکه شاد انجام می‌شود، افزود: شاد پلت‌فرمی است که داخل آن همه برنامه‌ها را می‌توان اجرا کرد.


وی اظهار کرد: در این پلت‌فرم پایگاه جامع آموزش محتوا را راه‌اندازی کرده‌ایم که بیش از ۴۰ هزار عنوان درسی در دوره‌های مختلف با بهره‌گیری از بهترین مدرسان بارگذاری خواهد شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در ادامه گفت: تاکنون ۴۰۰ عنوان از این دروس با ۸۰۰ فیلد برای نابینایان و ناشنوایان مناسب‌سازی و بارگذاری شده است. نرم‌افزار گویاساز نیز برای ناشنوایان درحال بارگذاری است و شاد TV نیز با رویکرد آموزش استثنائی به‌زودی در بستر شبکه شاد راه‌اندازی خواهد شد.

 

این مقام مسئول درباره مشکلات شبکه شاد اظهار کرد: این شبکه به ۲ علت برای ما حائز اهمیت است؛ یکی بعد فنی است که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف پیش می‌رود و دیگری بحث تولید محتوایی است که در این شبکه قرار می‌گیرد.


حسینی گفت: اکنون همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش درگیر این موضوع هستند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: شبکه شاد اینک از شبکه‌های خارجی پیشی گرفته است و طبیعی است که در شروع کار با ضعف‌هایی روبه‌رو باشد و در دسترسی‌ها مشکلاتی پیش بیاید، اما روزبه‌روز این محدودیت‌ها کمتر می‌شود و سرعت دسترسی‌ها افزایش می‌یابد.


حسینی درباره تعطیلی مدارس خراسان رضوی باتوجه‌به اوج‌گیری کرونا در این استان گفت: ممنوع‌شدن آموزش حضوری فقط با تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود و حتی ستاد کرونا در استان‌ها نیز دراین‌باره نمی‌تواند تصمیم‌گیری کنند.


وی افزود: اکنون مدرسه از خانه امن‌تر است و همه پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود. گندزدایی و رعایت فاصله اجتماعی در مدارس اجرا می‌شود و تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان در آموزش و پرورش به سرانه بهداشتی اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.