آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

واکنش‌ها به صحبت‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره حقوق معلمان

  • کد خبر: ۴۸۴۹۸
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
  • ۲
واکنش‌ها به صحبت‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره حقوق معلمان
به‌بهانه سخنان عجیب حاجی میرزایی وزیر آموزش‌و‌پرورش به اعتراض برخی معلمان به حقوقشان که با واکنش‌های بسیار در فضای‌مجازی همراه بود.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز؛ «واکنش عجیب وزیر آموزش‌و‌پرورش به اعتراض معلمان درباره حقوق»، تیتر خبری بود که صبح روز گذشته در بسیاری از سایت‌های خبری و شبکه‌های فضای‌مجازی مشاهده می‌شد. در این ویدئو، حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش، می‌گوید: «معنای حقوقی که می‌گیریم این است که ما خدمت را کامل ارائه کنیم، هر کسی قبول ندارد نباید پای قرارداد را امضا کند. هر کسی امضا کرد، به هیچ عامل دیگری ربط ندارد، اینکه فلان دستگاه زیاد گرفت یا کم گرفت معیار نیست، می‌توانید نپذیرید، کسی شما را مجبور نکرده است! اگر نمی‌توانیم زیر بار این مسئولیت قد علم کنیم، کنار بکشیم!»
 
 
 

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این جملات آقای وزیر با واکنش‌های بسیاری در فضای‌مجازی روبه‌رو شد. صحبت‌هایی که برای بسیاری از کاربران بسیار عجیب و مشکوک به‌نظر می‌رسید که چطور وزیر آموزش‌و‌پرورش جلو دوربین این‌طور خطاب به معلمان حرف می‌زند. با این حال بودند کاربرانی که به‌سرعت به این موضوع واکنش نشان دادند. فردی به‌نام طا‌ها نوشت: «این وزیر باید به‌سرعت استیضاح بشه. حقوق نجومی وزارت رو می‌گیره و برای معلم‌ها درباره کار ارزان و عشق‌وعاشقی حرف می‌زنه. خوش‌به‌حال شما که پای برگه وزارت رو امضا کردی، نه معلمی رو. تصمیمات اشتباه ایشون در بازگشایی مدارس هم علت اصلی افزایش شیوع کرونا بوده که باید از طرف نهاد‌های قضایی مسئول بررسی بشه». کاربران بسیار دیگری نیز به حقوق وزیر اشاره کردند، از جمله کاربری که نوشت: «حقوق خودش را اعلام کند، بعد دم از کار بزند. مگر فرق ایشان با بقیه چیست؟ هیچ‌وقت سیر از گرسنه خبر ندارد». کاربر دیگری نیز با اشاره به بخشی از صحبت‌های آقای وزیر که گفته بود: «اگر نمی‌توانید زیر بار این مسئولیت قد علم کنید، کنار بکشید!» پاسخی این‌چنینی داد: «از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی شماست که به این وضع دچار شدیم، اگر نمی‌تونید کنار بکشید!»

برخی کاربران هم به شعرخوانی آقای وزیر در انتهای این کلیپ اشاره کردند. کاربری نوشت: «بله دیگه حقوق نجومی می‌گیره بایدم دم از عشق‌وعاشقی بزنه». کاربر دیگری نیز نظری این‌چنینی داشت: «آقای وزیر با شعر و شاعری نمی‌شه زندگی اداره کرد. اطمینان دارید قانون کار خوندید که این‌طور با غرور و بی‌درد سخن می‌گید؟ اطمینان دارید نسخه قانون کاری که دست شماست، قانون برده‌داری نیست؟! یاد و خاطره کارخانه چسب هل برایمان زنده شد. کم یا زیاد یا اصلا نمی‌دیم معنیش چیه؟! چرا به معلم رسید همه شاعر می‌شن؟! اگه مدیر نتونست مثل سایر دستگاه‌ها از حق نیروی خودش دفاع کنه، به کی باید شکایت کرد؟ اون مدیر چرا زیر تعهد رو امضا کرد؟ چرا باید بین حقوق معلم‌ها و سایر کارمند‌ها این‌قدر فاصله وجود داشته باشه؟»

در ادامه و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، وزیر آموزش‌و‌پرورش توئیتی منتشر کرد و مدعی شد مخاطب صحبت‌هایش معلم‌ها نبوده‌اند، محسن‌حاجی‌میرزایی در پیامی توئیتری نوشت: «متأسفانه گفت‌وگوی من با معاونان و مدیران کل برای به‌کارگیری همه توان برای خدمت، به نادرست خطاب به معلمان و حقوق آنان تلقی شده است. سخت‌کوشی و خلاقیت معلمان در شرایط کرونایی موجب بالندگی و افتخار ایران است. در یک‌سال مسئولیتم از هیچ کوششی برای عادلانه‌سازی حقوق معلمان دریغ نکرده‌ام.»
 
 
واکنش‌ها به صحبت‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره حقوق معلمان
 

همچنین وزارت آموزش‌وپرورش نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به سخنان وزیر آموزش‌وپرورش در نشست مشترک با مدیران کل و معاونان آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اعلام کرد: «منظور از صحبت‌های پخش‌شده در این نشست به‌هیچ‌وجه جامعه معلمان کشور که در شرایط کرونا همه تلاش خود را برای استمرار جریان آموزش انجام دادند، نبوده است. در صورتی که سخت‌کوشی، مسئولیت‌پذیری و خلاقیت معلمان در شرایط بسیار دشوار کرونایی موجب بالندگی و افتخار کشور است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
جناب وزیر دراین اوضاع واحوال کرونایی تموم وزرا ومسئولین درجهت مساعدت وکمک های مالی درفکر معیشت ورفاه کارکنانش هس جنابعالی هم هرکجا کم میارین سنگ را به پای معلمان می زنید دهها سال بود تموم کارکنان ازمزایای فصل ۱۰ بهره مند بودن حالا یه اتفاقی مثبت درزمان شما اونم به همت کانون های صنفی وهمراهی جناب نوبخت هرکوی مکان تشریف می برید ادعای افزایش حقوق به معلمان را می زنیدبقول نماینده محترم خلخال درمجلس اون قدر ازمزایا ورفاه بحث کردید نمایندگان که تازه مجلس تشریف آوردن فکرکردن معلمان خدای ناکرده پرطمع وپرتوقع هستن!!!!!!
ایثارگر
Germany
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
باسلام ملت عزیز این روی دوم کل مسئولین این کشور نمیدونم رهبر عزیز مان چرا به این قصیه به این مهمهی ورود نمیکونه واقعا مردم گرفتارن کی باید بهداد اینها برسه خدارحم کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->