صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بخش‌نامه‌ای مبنی‌بر لزوم دریافت گواهی سلامت کووید۱۹ مسافران از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه ابلاغ نشده است.

جانقربان| مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: بخش‌نامه‌ای مبنی‌بر لزوم دریافت گواهی سلامت کووید۱۹ مسافران از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه ابلاغ نشده است.

حسن جعفری افزود: اکنون برای پروازهای خارجی سنجش میزان اکسیژن خون انجام می‌شود و ارائه گواهی سلامت مسافر الزامی است. درباره پروازهای داخلی نیز مسئول بهداشت فرودگاه مستقر است و علائم ظاهری مسافران را بررسی می‌کند که چنانچه فردی مشکوک به کرونا باشد، از حضور وی در پرواز ممانعت شود.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد آمادگی کاملی برای همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی و ستاد کرونا برای انجام هرگونه اقدام بهداشتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا دارد.

لازم به ذکر است که به‌گفته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، براساس پروتکل‌های بهداشتی جدید ابلاغ‌شده، سامانه فروش بلیت هواپیما به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده است و هر مسافری که بخواهد بلیتی به‌صورت اینترنتی بخرد، ابتدا کدملی‌اش استعلام می‌شود و در صورت مبتلابودن به کرونا، کدملی او قرمز می‌شود و امکان صدور بلیت برای او وجود ندارد، اما اگر فردی مبتلا نباشد، کد او به رنگ سبز درمی‌آید و درنهایت به او اجازه خرید بلیت داده خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.