سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

آمادگی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای اخذ گزارش تخلفات در دستگاه‌های اجرایی

  • کد خبر: ۵۰۴۰۵
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
آمادگی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای اخذ گزارش تخلفات در دستگاه‌های اجرایی
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از آمادگی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت جهت اخذ هوشمند گزارش تخلفات دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور در اجرای مفاد طرح جدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، حسین قاسمی در تشریح ابعاد دیگر اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی، گفت: در حوزه ادارات و فعالیت کارکنان تجربیات ۹ ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت تا در طرح جامع مدیریت هوشمند نهایتا سه موضوع اصلی یعنی نحوه حضور کارکنان، برگزاری جلسات و انجام ماموریت‌های اداری مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: سازمان امور اداری استخدامی کشور بخشنامه‌ای را در خصوص دستگاه‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌کنند و سایر ادارات ابلاغ کرده است به شکلی که در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز شهر‌ها این دستگاه‌ها با کاهش حضور نیرو‌ها در محل کار خود مواجه خواهند بود. به این ترتیب دستگاه‌های ضروری در شهر‌های زرد با ۱۰۰ درصد نیرو‌ها در شهر نارنجی با یک دوم نیرو‌ها و در شهر قرمز با یک سوم نیرو‌ها ارائه خدمات خواهند داشت.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد برگزاری جلسات ادارات نیز گفت: در شهر‌های زرد جلسات حداکثر با ۳۰ نفر، در شهر‌های نارنجی با ۲۰ نفر و در شهر‌های قرمز با ۱۵ نفر برگزار خواهد شد. البته چنین جلساتی که در فضای بسته برگزار می‌شود باید مواردی همچون فاصله ۴ متر، گردش هوا به شکل اصولی و در نظر گرفتن ورودی خروجی‌های فضا به شکلی که منجر به تجمع نشود به طور جد مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر این موارد با بالاترین مقام دستگاه است و ناظر بر این بخش نیز سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاونین توسعه منابع وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها هستند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت هوشمند گزارشات تخلفات این حوزه را دریافت و این گزارشات به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. با توجه به بخشنامه سازمان امور اداری استخدامی که در شهریور ماه سال جاری به دستگاه‌ها ابلاغ شد ضمانت اجرایی این موارد از تذکر و درج در پرونده تا انفصال از خدمات است.

قاسمی در خصوص منع تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح با تاکید بر اینکه این طرح مشمول همه خودرو‌های شخصی است افزود: افرادی که در شیفت شب فعالیت می‌کنند و ضرورت تردد در بازه زمانی این محدودیت دارند برابر آنچه که در طرح پیش بینی شده باید از طریق فرمانداری‌ها لیست آن‌ها احصا و شماره خودروی آن‌ها به پلیس اعلام شود. افراد می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها و ارائه مدارک لازم پس از احصا شماره خودروی آن‌ها به پلیس اعلام شود. قطعا در ارائه مدارک برای ضرورت تردد راستی آزمایی انجام خواهد شد و این موارد ظرف ۴۸ ساعت آینده نهایی خواهد شد.

وی در خصوص تردد پلاک‌های غیر بومی در شهر‌ها نیز گفت: برای مثال خودرویی که در حوزه پخش مواد غذایی در استان گیلان با پلاک غیر بومی تردد می‌کند اگر جزو مشاغل گروه یک باشد می‌تواند فعالیت کند، اما باید اسناد لازم را ارائه کنند که برای آن‌ها جریمه اعمال نشود.

وی در خصوص شلوغی سیستم حمل و نقل عمومی در برخی ساعات امروز یکم آذر ماه نیز گفت: سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل تقاضا برای سفر همیشه با متقاضی زیاد روبرو بوده، راهکار‌هایی برای کاهش این تقاضا پیش بینی شده است. با اجرای این طرح قطعا با کاهش تقاضای سفر در روز‌های آینده مواجه خواهیم بود، اما امروز که روز نخست اجرای طرح است نمی‌توانیم تقاضای واقع بینانه‌ای داشته باشیم.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص اجرای طرح ترافیک در تهران و فعالیت بازار تهران نیز گفت: طرح ترافیک به قوت خود باقیست و اجرا می‌شود و بازار تهران نیز که جزو بازار‌های سرپوشیده است از مشاغلی است که تعطیل خواهد بود.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->