نشریه Tech Life در شماره نوامبر ۲۰۲۰ خود به سراغ یکی از معروفترین سوپراپلیکیشنهای امروز جهان یعنی اوبر رفته است و با انتخاب تیتر «اوبر خوراکی» توضیح میدهد چگونه یک اپلیکیشین مدیریت سفر و جابه جایی افراد در سطح شهرها، اکنون با ارائه خدمات غذایی بزرگتر و محبوبتر شده است.
نجفی | شهرآرانیوز - دنیای خدمات اینترنتی در حال گسترش بود و با شیوع کووید ۱۹ سرعت بیشتری نیز به خود گرفت. تنوع نیازها و خدمات قابل ارائه در بستر فضای مجازی باعث شد اپلیکیشنهای تک منظور و تخصصی به تدریج به سوپر اپلیکیشنهایی با چندین کاربرد متنوع تبدیل شوند و کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند.
نشریه Tech Life در شماره نوامبر خود به سراغ یکی از معروفترین سوپراپلیکیشنهای امروز جهان یعنی اوبر رفته است و با انتخاب تیتر «اوبر خوراکی» توضیح میدهد چگونه یک اپلیکیشین مدیریت سفر و جابه جایی افراد در سطح شهرها، اکنون با ارائه خدمات غذایی بزرگتر و محبوبتر شده است. دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی این شرکت، در گزارش مالی خود میگوید با تغییر روندها و عادات غذایی، رستورانها تقاضای بیشتری برای خدمات حمل و نقل ارائه کردند تا جایی که «اوبر خوراکی» در مدتی کوتاه، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی صدوبیست وپنج درصدی را نشان میداد. افزایش هفتاددرصدی رستورانهای طرف قرارداد اوبر باعث شد علاوه بر ایالات متحده، این اپلیکیشن شبکه مشتریان خود در زمینه تحویل خریدهای سوپرمارکتی و داروخانهای را نیز اضافه کند.
در خبر دیگری فعالان حقوق دیجیتال به تلاشهای اتحادیه اروپا برای دسترسی به محتویات گفتگوهای رمزنگاری شده در پیام رسانها اعتراض کردند. بر اساس گزارش ها، پلیس و نهادهای امنیتی به خاطر ممکن نبودن دسترسی به متن گفتگوها در پیام رسانهایی مانند واتس اپ و سیگنال با مشکل مواجه هستند. مقامهای امنیتی با تصویب این قانون از شرکتهای ارتباطی میخواهند تا دسترسی نامحدود به مکالمات را در قالب تقاضاهای رسمی و در موارد ضرور به صورت فوری ایجاد کنند. فعالان حقوقی نگران امنیت میلیونها کاربری هستند که با ایجاد این دسترسی برای مقامات امنیتی، ممکن است در معرض خطر هک و سرقتهای اینترنتی واقع شوند.
برای دانلود این شماره کلیک کنید: