تنها ۲۰ نمونه بوگاتی شیرون با ترکیب رنگ اختصاصی و نام Les Legendes du Ciel به معنی «افسانههای بهشت» ساخته میشود. در ظاهر این خودرو، از هواپیماهای کلاسیک الهام گرفته شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، تنها ۲۰ نمونه بوگاتی شیرون با ترکیب رنگ اختصاصی و نام Les Legendes du Ciel به معنی «افسانههای بهشت» ساخته میشود. در ظاهر این خودرو، از هواپیماهای کلاسیک الهام گرفته شده است.
در گذشته حضور خلبانها در مسابقات اتومبیلرانی سرعت بسیار متداول بود. بسیاری از رانندگانی حرفهای بوگاتی در اوایل قرن بیستم، مثل آلبرتو دیوو سابقه خلبانی در نیروی هوایی فرانسه داشتند. به همین دلیل بوگاتی نسخهای ویژه از شیرون ساخته است تا به این افراد ادای احترام کند.
در نمای بیرونی شیرون Les Legendes du Ciel، رنگ بدنه خاکستری دیده میشود که حدود یک قرن پیش برای هواپیماهای جنگنده استفاده میشد. یک خط سفید پهن از جلوپنجره تا انتهای خودرو به چشم میخورد تا حس اسپرت این بوگاتی را تقویت کند. در طرفین رکابها و نزدیک چرخ جلو، طرحی از پرچم فرانسه وجود دارد.
مدل افسانههای بهشت شیرون، با جلوپنجره اختصاصی و سقف شیشهای دوگانه تولید شده است. جلوپنجره با خطوط مورب، حالتی شبیه به هواپیماهای در حال پرواز را تداعی میکند و سقف نیز الهامگرفته از کابین جنگندههای قدیمی است.
در کابین، ادواتی از آلومینیوم برای صندلیها دیده میشود و طرحی ویژه از ملخ هواپیما برای پشتسری طراحی شده است. داخل در، تصویری از یک بوگاتی تایپ ۱۳ و هواپیمای نئوپورت ۱۷ فرانسه وجود دارد که در حالتی شبیه رقابت سرعت هستند.
تایپ ۱۳، یک مدل اسپرت تکنفره است که سال ۱۹۱۰ تولید شد و اولین محصول رسمی با نام تجاری بوگاتی محسوب میشود. هواپیمای نئوپورت ۱۷ در سال ۱۹۱۶ اولین پرواز خود را ثبت کرد که بعدها به دلیل سرعت بالا و کیفیت فنی مناسب، به شهرت رسید.
مشابه دیگر مدلهای شیرون، Les Légendes du Ciel دارای موتور ۸ لیتر W16 با ۴ توربوشارژر است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو، از جعبهدنده خودکار ۷ سرعته دبل کلاچ و سیستم دو دیفرانسیل استفاده خواهد کرد تا نهایت سرعت محدودشده به ۴۱۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قیمت هر دستگاه شیرون افسانه بهشت، ۳٫۴۱ میلیون دلار است.
با شروع جنگ جهانی اول در سالهای ۱۹۱۰، بوگاتی به ساخت پیشرانه برای هواپیماهای جنگی پرداخت. پیش از آغاز جنگ جهانی دوم یک هواپیما توسط مهندسان بوگاتی طراحی شد؛ اما هرگز به مرحله تولید نهایی نرسید. استفان وینکلمن، مدیرعامل کنونی بوگاتی و لامبورگینی نیز سابقه حضور در نیروی هوایی آلمان دارد و دو سال چترباز بوده است. مدل مفهومی لامبورگینی اگوئیستا (Egoista) با بدنه و کابین الهامگرفته از هواپیماهای جنگنده، سال ۲۰۱۴ در زمان مدیریت وینکلمن ساخته شد.
منبع:زومیت